ضرورت آگاهی جامعه نسبت به مغز و توانمندی های آن

دبیر اجرایی "هفته آگاهی از مغز" از برگزاری 13 سمینار و نشست تخصصی دانش آموزی، دانشجویی و مردمی همزمان با آغاز این هفته درنقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سینا توکلی دبیر اجرایی "هفته آگاهی از مغز" با اشاره به اینکه این رویداد امسال برای سومین سال متوالی به همت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی درسطح کشور برگزار می شود اظهار کرد: در این هفته چهار سمینار تخصصی دانش آموزی درسطح مدارس، سه نشست علمی دانشجویی در مراکز دانشگاهی، پنج گردهمایی مردمی به منظور معرفی توانمندی های مغز ، بهبود عملکرد آن و نیز راه های کمک به حفظ سلامت و بهداشت مغز درفرهنگسراها و نیز سمینار بهزیستی با موضوع "تربیت مربی" برپا خواهد شد.
توکلی ارتقای عملکرد مغز، سرعت بخشیدن به تشخیص اختلالات و بیماری های مغز، افزایش آگاهی های عمومی درباره بیماری های مغز و عدم برچسب زدن به این بیماران را از جمله اهداف برگزاری هفته آگاهی ازمغز برشمرد.
دبیر اجرایی "هفته آگاهی ازمغز" یادآور شد: برای افزایش آگاهی دانش آموزان از مغز و توان مندی های آن، دانشجویان حوزه مغزوشناخت به عنوان سفیران این رشته درمدارس و دیگر اماکن عمومی حضور یافته و عملکرد مغز و راه های توان مند سازی مغز را تشریح می کنند.
وی همچنین عنوان کرد: درحوزه دانشجویی نیز با برپایی سمینارهای تخصصی و ایجاد بیست برنامه در دانشگاه ها ، ساختارمغز وعملکرد آن برای دانشجویان در مراکز علمی بازگو می شود و درسطح عمومی نیز اساتید ومتخصصان با حضور درفرهنگسراها درارتباط با مغزو توان مندی های آن و نیز درخصوص راهکارهای پیشگیری و مقابله با بیماری ها درحوزه مغز سخنرانی می کنند.
توکلی ادامه داد: به موازات اجرای برنامه های متعدد برای ارتقای آگاهی عموم جامعه نسبت به مغز و توان مندی های آن و نیز راه های پیشگیری و تشخیص بیماری های مغز، کانال تلگرامی مغز برای ارایه اطلاعات و افزایش آگاهی ها درسطح جامعه نیز ایجاد و فعالیت دارد.
به گفته وی، ستاد علوم شناختی با مشارکت وهمکاری سازمان ها،ارگان ها و نهاد های مردمی (سمن)، برای ارتباط متخصصان و محققان حوزه مغزبا عموم افراد جامعه درسطح کشور اقدام به برگزاری هفته آگاهی ازمغزکرده است.
هفته آگاهی از مغز یک برنامه جهانی است وامسال برای سومین سال متوالی از4 تا 10اسفند ماه درنقاط مختلف کشورمان توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی برگزار می شود.

کد خبر: 907318

وب گردی

وب گردی