تمام آنچه در همایش تقریب مذاهب اسلامی در سیستان و بلوچستان گذشت

بیست و نهمین همایش تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز با حضور علمای شیعه و سنی کشور در زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور در این همایش گفت: امروزه انگلیس، آمریکا و صهیونیست به دنبال نشان دادن اسلام به عنوان دینی خشونت آمیز است .
حجت الاسلام موسوی افزود: صحنه سازی دیگری که به اسم اسلام و با طرح ریزی آمریکا ساخته شد، شجره خبیثه ی داعش بود که قصدش، سد راه گسترش اسلام بود.
وی تاکید کرد: یکی از مهمترین بحث ها در اسلام، جهاد ابتدایی ست که در آن برای از بین بردن شرک کفار باید تلاش کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز گفت: یکی از مباحثی که مقررشد درکمیسیون های این همایش مطرح شود، موضوع تکفیر است که مورد تاکید قرار گرفته است.
آیت الله سلیمانی افزود: با توجه به وجود شیعه و سنی دراین استان، برگزاری این گونه همایش ها برای مقابله با موضوع تکفیر بسیار با اهمیت است و نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه مسجد مکی زاهدان هم در این همایش گفت: برگزاری این گونه همایش ها زمینه ی گفتمان دینی را فراهم می کند.
مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان هیچ فاصله ای بین شیعه و سنی نیست و علمای شیعه و سنی این استان رابطه ای بسیار نزدیک با یکدیگر دارند.
دبیر این همایش نیز گفت: 200 مقاله به دبیرخانه ی این همایش ارسال شده که از این تعداد بیش از 70 مقاله پذیرفته شده اند.
حجت الاسلام راهداری افزود: این همایش در سه کمیسیون فقهی کلامی، اجتماعی و بانوان از امروز آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت.
در این همایش علما و محققینی از استان های تهران، اصفهان، گلستان، کرمانشاه، کردستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان حضور دارند.

900

کد خبر: 907324

وب گردی

وب گردی