سردار غیب‌پرور: دانشگاه آزاد اسلامی باید لوکوموتیو انقلاب اسلامی باشد / اول از همه در مقابل دین دانشجویان مسئولیم

سردار غیب پرور به تحولات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: اگر قرار باشد دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به موتور محرک انقلاب شود باید به طور جدی گذشته خود را آسیب شناسی کند.

سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج دانشجویی در اجتماع بزرگ اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی ورود دکتر ولایتی عرصه دانشگاه را امیدبخش توصیف کرد و افزود: شهادت می دهم دکتر ولایتی همه عمر مبارک خود را در راه اعتلای انقلاب اسلامی گذرانده است.

وی با اشاره به نقش تمدن سازی دانشگاه‌ها گفت: مقدمه تمدن ساز بودن دانشگاه ها آسیب شناسی مستمر در دستگاه های مختلف است.

وی افزود: ما در مرحله سوم یعنی تحقق دولت اسلامی هستیم و باید سریعتر به مرحله تمدن اسلامی برسیم و این با تنها شعار دادن شدنی نیست.

سردار غیب پرور به تحولات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اظهار کرد: اگر قرار باشد دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به موتور محرک انقلاب شود باید به طور جدی گذشته خود را آسیب شناسی کند. در موارد انگشت شماری تبلیغ سکولاریستی در برخی دانشگاه ها می بینیم که تعجب آور است.آیا این محصول انقلاب اسلامی است؟

وی افزود: عرصه را بر استاد متدین ما تنگ می کنند به گونه ای که حتی نمی تواند ابتدایی ترین مظاهر اسلامی را بروز دهد.

رئیس سازمان بسیج به تعداد بالای دانشجویان در کشور اشاره کرد و افزود: اول از همه در مقابل دین دانشجویان مسئولیت داریم. اگر دین باشد علم نور می شود و اگر دین را از آن حذف کنیم نور ندارد و انسان را جهنمی می کند و هیچ سودی ندارد.

غیب پرور با ابراز امیدواری به برداشتن گام انقلابی و تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید لوکوموتیو انقلاب اسلامی باشد تا دیگر دانشگاه ها از آن تاسی کنند.

وی به بیش از 50 هزار استاد بسیجی دانشگاه های کشور اشاره کرد و افزود: اگر این پتانسیل عظیم سر خط انقلاب باشند، اگر بگوییم همه دغدغه کشور برطرف شده گمان نمی کنم حرف گزافی باشد.

غیب پرور با اشاره به اهمیت مسئله نفوذ فرهنگی در دانشگاه ها گفت: باید مراقب نفوذ فرهنگی دشمن باشیم. نفوذ فرهنگی در دانشگاه جزو اولویت های دشمن است که با جلوه های جذاب وارد می شوند و این بین هم استاد در خطر است هم دانشجو.

رئیس سازمان بسیج به چهل سالگی انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه عقب افتادگی از این نظام چهل ساله پذیرفتنی نیست، گفت: انقلاب اسلامی برکات زیادی نه تنها برای ایران بلکه برای جامعه بشری به همراه داشته است. توفیقات این انقلاب هم در داخل کشور کاملا قابل احساس است هم در خارج از مرزهای کشور ملموس و قابل قضاوت است.

وی به هشت سال ایستادگی مردم پای انقلاب و تقدیم ده ها هزار شهید اشاره کرد و افزود: برای این انقلاب مردم فداکاری ها و جانفشانی های زیادی داشتند هم در دوران امام راحل و هم در دوران مقام معظم رهبری مردم پای کار انقلاب همواره بودند. نمونه آن 22 بهمن امسال بود که رهبری از سر حکمت گفتند 22 بهمن تماشایی نه برای تحریک و تهییج مردم.

غیب پرور گفت: گاهی حتی ما این سوال برایمان وجود داشت که سالهای سال از انقلاب گذشته آیا اگر دوباره صحنه ای اینچنینی پیش بیاید مردم در صحنه می آیند؟ و این اتفاق افتاد. چند هزار کیلومتر بیرون تر از مرزها فرزندان انقلاب به صحنه آمدند.

وی شرط حفظ و تداوم انقلاب اسلامی را انقلابی بودن دانست و گفت: مردم هرجایی برای انقلاب هزینه دادند. این انقلاب می ماند و شرط حفظ آن انقلابی بودن ماست. اگر ما زمانی سست شدیم و غفلت کردیم دشمن ما را با لگد بیدار خواهد کرد. حیات انقلاب در انقلابی بودن ما است.

غیب پرور با طرح این سوال که «برای انقلابی ماندن چه کنیم؟»، گفت: انقلابی بودن دو وجهی است و یک وجه آن تلاش بی حد و حصر است. امام همه عمر خود را گذاشت و رهبر عزیز ما همه چیز خودش را گذاشته است، پس حجت بر ما تمام است. اگر ما از یک فضای تلاش و عرصه جهادی پهلو بگیریم فاتحه ما خوانده است.

وی ادامه داد: وجه دوم وجه بیرونی است که مقام معظم رهبری از آن با عنوان جهاد کبیر یاد کردند. در مقابل دشمن خود را نبازیم. دشمن زمانی در عرصه نظامی ورود پیدا می کند و زمانی عالمان ما را می دزدد. دانشگاه های ما را سکولار می کند و تئوری نفوذ را در دانشگاه ها کلید می زند.

سردار غیب پرور با تاکید بر اهمیت نگاه تحولی در عرصه های مختلف گفت: اکسیژن حیات طیبه انقلاب انقلابی بودن و تحول خواهی است. نمی توانیم به بخش مهمی مثل بسیج که درگیر کار انقلاب اسلامی است نگاه رسوب گرفته داشته باشیم.

کد خبر: 907332

وب گردی

وب گردی