بکارگیری از توانمندی دانشگاه‌ها در طرح‌های  پژوهش و فناوری پتروشیمی/ باید ۳ درصد درآمد سالانه پتروشیمی صرف تحقیق و پژوهش  شود

معاون امورمهندسی و پژوهش و فناوری وزارت نفت از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی خواست تا از توانمندی دانشگاهی کشور استفاده کنند، چرا که تحقیق و توسعه نقش مهمی در واحد صنعتی ایفا می کند و حیات واحد صنعتی در بروز بودن است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حبیب الله بیطرف معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزارت نفت در آیین امضای قرارداد تجاری سازی کاتالیست SAC500 در مقیاس صنعتی برای تولید گرید های پلی‌اتیلن سنگین بین شرکت پژوهش و فناوری و پتروشیمی شازند اظهار کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت پیشرو با بازدهی بالا، بازگشت سرمایه سریع، اشتغالزا و ارز آور، سهم بالایی در تولید ناخالص ملی و صادرات دارد. بنابراین نیاز دارد برای رشد و توسعه به سمت خودکفایی حرکت کند.

معاون امور مهندسی و پژوهش و فناوری وزارت نفت، امضای قرارداد برای تولید کاتالیست میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی شازند را در راستای اهداف نظام و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: فعالیت در زمینه پژوهش های کاربردی مورد نیاز صنعت یکی از نیازهای توسعه است و یکی از رسالت های موسسات پژوهشی ساختن نمونه پژوهشی قابل تجاری سازی است که واحد‌های پژوهشی صنعت نفت از این قابلیت برخوردارند و تلاش و فعالیت ودر این مسیر خدمات شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی قابل تقدیر است.

او ادامه داد: این صنعت به دلیل میزان رشدی که داشته باید با شاخص‌های صنایع پیشرفته جهان مقایسه و ارزیابی شود. در حال حاضر کره جنوبی با بیشترین سرمایه‌گذاری یعنی حدود ۴.۲ درصد از تولید ناخالص ملی خود را صرف تحقیق و پژوهش می کند و پیشنهاد می کنم که صنعت پتروشیمی ۲ تا ۳ درصد درآمد سالانه خود را صرف تحقیق و پژوهش کند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان راهبر تصمیم بگیرد که در این مسیر حرکت کرده تا در چند سال آینده به خودکفایی در عرصه تولید کاتالیست دست یابیم.

بیطرف افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از درآمد صنعت پتروشیمی کشورمان ارزی است و این صنعت می تواند در زمینه تحقیق و توسعه پیشتاز باشد.

او از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی خواست تا از توانمندی دانشگاهی کشور نیز استفاده کند و گفت: تحقیق و توسعه نقش مهمی در واحد صنعتی ایفا می کند و حیات واحد صنعتی در بروز بودن است.

معاون امورمهندسی و پژوهش و فناوری وزارت نفت تصریح کرد: در وزارت نفت در چارچوب سیاست حمایت از حوزه پژوهش دستورالعمل های مهمی صادر شده که آخرین آن حمایت از مالکیت معنوی در وزارت نفت است.

402

کد خبر: 907353

وب گردی

وب گردی