اقتصاد فرهنگ سبب ایجاد توسعه در بخش های مختلف جامعه می شود/پیشرفت کشور مستلزم توجه به فرهنگ است

دانشجوی دکتری واحد اصفهان دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه اقتصاد فرهنگ در همه نقاط دنیا علاوه بر پیشرفت فرهنگ سبب افزایش اشتغال نیز می شود، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید نگاه اشتغالزایی نیز دارد.

مهدی کلانتری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره بازنمایی مفاهیم اقتصاد فرهنگ در ایران و عوامل موثر بر رونق اقتصاد، اظهار کرد: اقتصاد فرهنگ در کشور ما بحث نوپایی است که البته از همین موضوع در دیگر کشور های دنیا به عنوان موتور محرکه صنعت یاد می شود.

کلانتری همچنین به رویکرد توسعه ای در سایر کشور ها اشاره کرد و گفت: اقتصاد فرهنگ در سایر کشورهای دنیا علاوه بر تولید انبوه محتوا سبب ایجاد اشتغال نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد فرهنگ سبب ایجاد توسعه در بخش های مختلف جامعه می شود، افزود: درست است که اقتصاد فرهنگ در کشور ما حتی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم جدی گرفته نمی شود اما ورود جدی به این مبحث می تواند در سینما، موسیقی، جهانگردی و... سبب پیشرفت چشمگیری شود.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بی توجهی مسئولان به مسائل فرهنگی را سبب تضعیف پایه های فرهنگ در جامعه دانست و گفت: متاسفانه در ایران وزارتخانه های اقتصادی مانند وزارت نفت جایگاه اول را به خود اختصاص داده اند و وزارت فرهنگ در رتبه های آخر قرار می گیرد.

کلانتری خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته به شدت در محکم کردن پایه های فرهنگ خود تلاش می کنند اما ایران با وجود فرهنگ بسیار غنی به منافع فرهنگ اقتصاد بی توجه است.

**شخصیت های تاریخی بهترین الگو برای کودکان هستند

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره فعالیت های فرهنگی خود در راستای کمک به جبهه فرهنگی انقلاب، اظهار کرد: سعی کردیم در موسسه فرهنگی و پژوهشی فرهنگ، اول در حوزه های مختلف فرهنگی فعالیت می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مسائلی که در موسسه فرهنگی و پژوهشی فرهنگ اول پیگیری شد، بحث شناسایی شخصیت های جبهه معارض علیه کودکان است. در حال حاضر شخصیت هایی مانند بنتن، باربی، مرد عنکبوتی و... در جامعه مورد توجه کودکان قرار می گیرد که با سبک زندگی ایرانی-اسلامی تفاوت دارد.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از برگزاری مجموعه نمایشگاهی با عنوان «جنگی که نمی بینیم» در حوزه جنگ نرم خبر داد و گفت: بسیاری از محصولات مصرفی فرهنگی که مورد استفاده قرار می گیرد، سبب تهاجم فرهنگی می شود.

کلانتری افزود: بسیاری از وسایل مصرفی که در جامعه موجود است، فرهنگ سایر کشورها را به کودکان و نوجوانان ما منتقل می کند و در واقع مروج فرهنگ کشورهای دیگر است.

وی با اشاره به اینکه معرفی شخصیت های تاریخی به کودکان به عنوان یک الگو، بهترین راه حل برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی است، یادآور شد: کشور ایران فرهنگی بسیار غنی دارد که به سادگی می توانیم شخصیت های تاریخی بسیاری را جایگزین شخصیت های کارتونی خارجی کنیم.

** دانشگاه آزاد اسلامی می خواهد میان دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کند

این دانشجوی دکتری دانشگاه آزد اسلامی درباره تغییرات دانشگاه در دوره مدیریت جدید نیز اظهار کرد: مدیریت جدید در حوزه سیاستگذاری های خود، رویکردی جدید و بسیار مطلوب را بکار گرفته اند.

کلانتری با اشاره به اینکه دانشگاه در دوره مدیریت جدید نگاه اشتغالزایی نیز دارد، گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی برخلاف سایر مراکز آموزشی سعی دارد تا میان دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان دانشگاه در این دوره از نگاه مدیران جوان به شدت استقبال می کنند که بی شک در آینده نتیجه مطلوب این رویکرد مشخص می شود.

503

کد خبر: 907383

وب گردی

وب گردی