نقش محوری دانشجو در آگاهی بخشی جامعه و پیروزی انقلاب

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت گفت: فریاد رسای جوانان و دانشجویان کل کشور در مراکز دانشگاهی طنین انداز بود و جلسات متعددی در دانشگاه های مطرح برگزار می شد هم چنین حضور دانشگاهیان در حسینیه ها و مساجد گویای نقش محوری دانشجویان در شکل گیری تجمعات قبل از پیروزی انقلاب است.

آیت الله محمد حسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دانشجویان در کشور همانند همه مردم سهم بسزا و بسیار خوبی داشتند و تقریبا در آن ۲ سال آخر که به پیروزی منجر شد؛ دانشجویان و دانشگاه ها بودند که در اعتصاب ها و اعتراض ها حضور چشمگیری در خیابان ها و مراکز عمومی داشتند.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت تصریح کرد: فریاد رسای جوانان و دانشجویان کل کشور در مراکز دانشگاهی طنین انداز بود و جلسات متعددی در دانشگاه های مطرح برگزار می شد هم چنین حضور دانشگاهیان در حسینیه ها و مساجد گویای نقش محوری دانشجویان در شکل گیری تجمعات قبل از انقلاب است.
آیت الله اختری افزود: دانشجویان به عنوان فرهیختگان جامعه به عنوان تحصیل کنندگان علوم در معارف عمومی، پیشروان قافله علم و دانش و پیشگامان پیشرفت های علمی و اجتماعی فعالیت شاخصی داشتند که این حرکت، درکل دنیا به یک حرکت آگاه بخش و بیدار کننده تلقی شد.
وی خاطر نشان کرد: حضور طیف گسترده از جامعه دانشگاهی اجازه ی سوء استفاده را از دشمن گرفت و دشمنان نمی توانستند بگویند مردم عوام و کارگران در تجمعات حضور دارند بلکه همه مراکز علمی در انقلاب نقش اساسی داشتند.
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: حضور دانشجویان با سفر سرکردگان امپریالیستی قوت می گرفت چون بیشتر از هر قشری جامعه علمی متوجه حضور آنان می شد که چه کسانی به کشور می آیند که در آن زمان مراکزی چون میدان انقلاب و دانشگاه تهران نقاط حساس بودند که بک پایگاه اصلی برای انقلاب به حساب می آمد.
نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی افزود: به همت جوانان و برای گشودن زبان انزجار از سران آمریکایی به خصوص کارتر در دانشگاه تهران تظاهرات شد که همپای دانشگاه، مردم ایستادگی کردند و در سال های ۵۶ و ۵۷ تجمعاتی علیه سیاست های مداخله جویانه کارتر صورت گرفت لذا می توان گفت نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب بسیار خوب، حساس و تاثیرگذار بود که پس از انقلاب نیز اثرات مناسبی در روشنگری جوانان دیگر کشورها داشته است.

202

کد خبر: 907400

وب گردی

وب گردی