اختتامیه مسابقات برنامه‌نویسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌‌(ره)  برگزار شد

مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی(ACM) دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام‌خمینی‌(ره) با حضور دکتر داوود ثمری مدیر کل ارتباطات و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر لیلا رضایی مدیر کل امنیت سیستم های بانک ملی، دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد، اعضای هیات رئیسه، استادان،کارکنان، دانشجویان و دانش آموزان در سالن خورازمی این واحد دانشگاهی برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی واحد یادگار امام دکتر داوود ثمری مدیر کل ارتباطات و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مسابقات گفت: هدف شناسایی استعدادها، توانایی تکنیک حل مشکلات پیچیده، توانایی گفتار تخصصی و درک بهتر تکنولوژی است.

ثمری با بیان سخن استیمو جابز که می گوید: تمام مردم دنیا باید برنامه نویسی یاد بگیرند چرا که به آنان آموزش می دهد که چگونه فکر کنند، اظهار کرد: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا مسابقات ACM تحت حمایت بنیاد نخبگان قرار گیرد.

رئیس واحد یادگار امام (ره) شهرری در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان و مجریان این مسابقه، گفت: در این دوره از مسابقات سوالات متنوع و عملیاتی طرح شده است و سعی بر آن شد تا با حل مساله به نوعی شما عزیزان را برای برطرف ساختن مشکلات کشور آماده سازیم.

رئیس واحد یادگار امام (ره) خاطرنشان کرد: امروز و بویژه در حوزه پژوهشی باید به سراغ حوزه‌های عملیاتی و کار کارگاهی و به عرصه عمل برویم تا فارغ‌التحصیلان در بیرون از دانشگاه با مشکلات بیکاری مواجه نباشند.

وی ادامه داد: حوزه فنی و مهندسی و پژوهش دانشگاه باید در عرصه ایده، خلاقیت، نوآوری و تکنولوژی حرکت کنند تا واحد یادگار پیشرفت کرده و حتی به عنوان برند برگزارکننده این مسابقات باشد و این کار در حوزه مسابقات رباتیک و غیره نیز می‌تواند عملی و انجام شود.

قاضی مغربی توکل بر خداوند متعال، قدرت ریسک پذیری، شناخت توانایی و سنجش رقبا را از جمله ویژگی های شرکت کنندگان این دوره برشمرد و اظهار کرد: هدف شناسایی افراد توانمند به منظور بهره گیری در سطحوح مختلف کشور است و این واحد دانشگاهی پس از اتمام این مراسم برندگان را به شرکت ها و موسسات مختلف معرفی می نماید تا از توانایی های آنان بهره ببرند.

وی تاکید کرد: یکی از پارامترهای موفقیت در کشورهای توسعه یافته مستند سازی آنان بعد از اتمام یک پروژه است بدین صورت که اشکالات خود را در حل مسائل پیدا و به تجزیه و تحلیل آن می پردازند.

قاضی مغربی در پایان سخنان خود با اشاره به این مطلب که تمامی شرکت کنندگان برنده هستند از آنان خواست تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود، ارتباط بیشتر با گروه کامپیوتر این واحد دانشگاهی توانمندی خود را افزایش دهند.

لیلا رضایی مدیر کل امنیت سیستم های بانک ملی و حامی این دوره از مسابقات ACM با اشاره به این که تکنولوژی یک نیروی مخرب است و جنبه های مختلف زندگی را برهم می زند گفت: بر اساس پژوهش ها سال 2045 نقطه عطفی در تکنولوژی محسوب می شود و با آماده کردن خود برای آینده ای فعال سهم قابل توجه ای برای صنعت و خدمت به ایران را به خود اختصاص دهیم.

دکتر سارا نجف زاده دبیر اجرایی این مسابقات نیز تاریخچه‌ای از مسابقات ارائه کرد و گفت: مسابقه ACM، قدیمی‌ترین و یکی از مهمترین مسابقات برنامه‌نویسی میان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سراسر جهان به شمار می‌آید که همه ساله توسط انجمن ماشین‌های محاسب و با پشتیبانی شرکت‌های بزرگی چون IBM برگزار می‌شود. تاکنون 400 دوره از این مسابقات برگزار شده که سهم دانشگاه‌های کشورهای آمریکا و روسیه در کسب عنوان قهرمانی پیش از سایران است.

دکتر نجف زاده اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهر ری با نزدیک به 25هزار دانشجو در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکتری به عنوان نخستین واحد دانشگاهی در تهران، اقدام به برگزاری این مسابقه در سطح واحد کرده است که خوشبختانه استقبال مساعدی از آن به عمل آمد.

وی ادامه داد: تعداد 30 تیم دانشجویی و 30 تیم دانش آموزی 3 نفره از رشته‌های مختلف اعم از کامپیوتر، برق، مکانیک و ... در مسابقات ثبت نام کردند. با همکاری اعضای هیات علمی گروه کامپیوتر و برق که مسئولیت کمیته علمی و داوری مسابقات بر عهده داشتند، 3 تیم دانشجویی و 3 تیم دانش آموزی و یک تیم جوان برنده این مسابقات شدند.

نجف زاده با بیان اینکه هیات داوران زبان‌های برنامه‌نویسی C، ++C ، Java و Pythonرا به‌عنوان زبان‌های مجاز اعلام کرده بودند، اهداف این مسابقات را تشریح و اظهار کرد: هدف پویایی و نشاط در دانشجویان و دانش آموزان و فراهم کردن محیطی برای یادگیری شیوه حل مسئله در جامعه است. با حمایت‌های دکتر سعید قاضی مغربی رئیس واحد و پیگیری‌های معاونت پژوهشی این دوره از مسابقات نیز به بهترین نحوه ممکن برگزار گردید.

وی حامی این دوره از مسابقات ACM را بانک ملی ایران، امداد خودرو، گروه کهکشان نور، شرکت کسری و ... عنوان کرد.

پایان بخش مراسم اختتامیه قدردانی و تجلیل از تیم های برتر این مسابقات و عوامل اجرایی و دست اندرکاران بود. از همه تیم های شرکت کننده در این مسابقات هم با اعطای لوح قدردانی شد.

برندگان تیم دانشجویی

تیم اول: محسن فتحی زهرایی، مرتضی فلاح نسب و پویا محمدی

تیم دوم: مریم حسن گنجی، لادن بهادری و ایوب ایمانی

تیم سوم: میر یوسف حسینی ورزقان، وحید حسین پور سلمانی و محمد رضا محمودی

برندگان تیم دانش آموزی

تیم اول: مهدی جعفری، آرین اسماعیل پور و عرشیا سلطانی

تیم دوم: امید آزادی، محمد رضا کاظمی و نوید اسلامی

تیم سوم: آرمان بابایی، سید عماد امامی و مهربد جوادی

جوان ترین تیم

تیم اندیشمندان: سینا هاشمی، محمد مهدی هاشمی و مهرشاد ولی زاده

کد خبر: 907414

وب گردی

وب گردی