بسته خبری هفته / سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

گزیده اخبار سازمان مرکزی دانشگاه آزاداسلامی در هفته ای که گذشت

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مهمترین رویدادهای هفته در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

با صدور پیامی دعوت دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاهیان و مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن صورت گرفت

بخشی از متن پیام بدین شرح است:دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، از فرهیختگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه دعوت می کند که در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و این حرکت عظیم مردمی و وحدت بخش پیشقدم باشند تا بار دیگر با مشت های گره کرده فریاد استقلال، آزادی و عظمت ایران اسلامی را به گوش جهانیان برسانند.

جزئیات راه اندازی 12 زیر سامانه حوزه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی

مهندس میثم میرزایی دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی 12 زیر سامانه حوزه مدیریت و منابع دانشگاه توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه همزمان با ایام الله دهه فجر خبرداد و گفت: زیرسامانه های بودجه ریزی عملیاتی و بودجه بندی، مدیریت نقدینگی و حسابهای بانکی، پرداخت الکترونیک، مدیریت تقسیط و پرداخت تسهیلات دانشجویی، گزارش و نظارت بر خط مالی، حقوق و دستمزد، ثبت و مدیریت احکام، فیش حقوقی آنلاین، مدیریت حضور و غیاب، ایده تا ثروت، مدیریت درخواست ها و دانشنامه الکترونیک طراحی و اجرا شده است.

ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تربیت دانشجویان عالم و ولایت‌مدار

دکتر حسین نصیرزاده مشاور رئیس و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از واحد مشهد، بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس و نشر آن و همچنین نخبه پروری ایثارگران تاکید کردو گفت: اصلی ترین دغدغه و ماموریت ستاد شاهد و ایثارگر در دانشگاه در کنار ارائه خدمات آموزشی، مالی و فرهنگی به جامعه شاهد و ایثارگر، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تربیت دانشجویان عالم، انقلابی، متدین و ولایت‌مدار است.

23 بهمن؛ آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

بنا بر اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی تمامی رشته های تکمیل ظرفیت دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۶ دانشگاه در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه انجام می شود و پذیرفته شدگان نهایی تمامی رشته ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه 23 و 24 بهمن می توانند با در دست داشتن تمامی مدارک لازم جهت ثبت نام به واحدهای ذیربط که نشانی و شماره تماس آنها در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به نشانی www.sanjesh.iau.ac.ir و سامانه دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.iau.ac.irدرج شده است، مراجعه کنند.

دکتر کلانتری برکاهش بروکراسی در امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست صمیمانه با دبیران تشکل های اسلامی سیاسی و مسئولین کانون های فرهنگی دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خوزستان، از کاهش بروکراسی در امور فرهنگی در دانشگاه در آینده نزدیک خبر دادو گفت: سیاست کلی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه در این است که اگر کار فرهنگی را تشکلی می تواند انجام دهد کار به آنها واگذار شود.

آزمایشگاه‌های مرجع دانشگاه آزاد اسلامی معرفی می‌‌شوند

دکتر بیژن رنجبر در مراسم افتتاح ساختمان اداری آموزشی واحد تنگستان (اهرم) که با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر، امام جمعه و فرماندار تنگستان و اعضای شورای اداری و تامین شهرستان تنگستان و روسای دیگر مراکز و واحدهای دانشگاهی استان برگزار شد،با توجه به امضای تفاهم‌نامه با سازمان ملی استاندارد گفت: به دنبال آن هستیم تا برخی از آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان آزمایشگاه مرجع معرفی کنیم و دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل کاهش تعداد دانشجویان باید به سمت کسب درآمد پایدار حرکت کند و لذا توجه بیش از پیش به حوزه پژوهش و کارآفرینی باید در دستورکار قرار گیرد و شهریه محوری دانشگاه آزاد اسلامی را به سمت تجاری سازی علوم و فن آوری سوق داد.

انتشار سوالات و کلید آزمون جامع پیش درمانگاهی دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، سوالات و کلید آزمون جامع پیش درمانگاهی دامپزشکی بهمن ماه دانشگاه آزاد اسلامی را منتشر کرد.داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.net نسبت به مشاهده سوالات و کلید آزمون اقدام کنند. داوطلبان در صورت اعتراض به سوال یا کلید این آزمون، می توانند حداکثر تا ساعت 10صبح دوشنبه ( 23 بهمن) صرفاً از طریق همین سامانه نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

دکتر ولایتی فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت

دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام بزرگداشت ۲۲ بهمن از ملت شریف ایران برای حضور هر چه با شکوه تر در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.

بخشی از متن متن پیام به این شرح است:22 بهمن، نقش بسیار مهمی در معادلات جهانی و منطقه ای ایفاء نموده و می تواند توطئه های فراوانی را که به انحاء مختلف برای ضربه زدن به این نظام مردم سالار دینی طراحی و دنبال می گردد نقش بر آب نماید و در طول تمام این سال ها نیز با حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در نتیجه درک درست و دقیق شرایط بین المللی و منطقه ای، همه ساله به نقطه عطفی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از منافع ملی مبدل گردیده است.

حضور پرشور دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در 22 بهمن تماشایی

دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور همگام و همراه با مردم انقلابی در همه شهرها از ساعات اولیه صبح امروز در مراسم راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند.سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای استان تهران امسال نیز همچون گذشته در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن ایستگاه‌های فرهنگی برپا و اقدام به توزیع محصولات فرهنگی کرد.

دکتر طهرانچی از راه اندازی «دبیرخانه برنامه های علمی» در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران خبر داد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از راه اندازی «دبیرخانه برنامه های علمی» خبر داد و گفت:ما می خواهیم دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه حل مسئله شود. البته از تربیت نیروی انسانی غافل نیستیم و در اولین قدم دبیرخانه برنامه های علمی دانشگاه را در استان تهران راه اندازی کردیم. در این دبیرخانه همکاران جوان و شایسته ای از دانشگاههای مختلف فعالیت می کنند. جوانی، محور همه این انتخاب هاست، چون اعتقاد داریم باید به جوانان تکیه کرد. با همفکری این جوانان، برنامه علمی با محور شناخت و حل مسئله هر موضوع در کشور تلاش می کنیم هر واحد دانشگاهی در استان به یک قطب مرتبط با هر موضوع تبدیل شود. ما می خواهیم دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه حل مسئله شود. البته از تربیت نیروی انسانی غافل نیستیم.

ثبت نام پذیرفته شدگان تمامی رشته های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از امروز (دوشنبه 23 بهمن ماه) آغاز می شود

بنا بر اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی تمامی رشته های تکمیل ظرفیت دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۶ دانشگاه در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه انجام می شود.پذیرفته شدگان نهایی تمامی رشته ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه 23 و 24 بهمن می توانند با در دست داشتن تمامی مدارک لازم جهت ثبت نام به واحدهای ذیربط که نشانی و شماره تماس آنها در سامانه اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه به نشانی www.sanjesh.iau.ac.ir و سامانه دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.iau.ac.irدرج شده است، مراجعه کنند.گفتنی است نتایج تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی روز پنجشنبه 19 بهمن ماه اعلام شد و متقاضیان می توانند برای اطلاع از نتایج تکمیل ظرفیت به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.net مراجعه کنند.

دکتر رهایی: هیچ رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی حذف نمی شود

نشست استانی بازمهندسی رشته ها، آمایش و نمودار تشکیلات مناطق 4 و 5 دانشگاه آزاد اسلامی ویژه استانهای همدان، مرکزی، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام با حضور دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع، روسای استانها و برخی از معاونان واحدهای دانشگاهی صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر علیرضا رهایی بر ساماندهی رشته ها در واحدهای دانشگاهی تأکید کرد و گفت: در این ساماندهی روسا و معاونان آموزشی باید در نظر داشته باشند که هیچ رشته ای حذف نمی شود، بلکه ممکن است ظرفیت برخی رشته ها تغییر یابد. همچنین هیچ واحد و یا مرکز دانشگاهی تعطیل نمی شود و صرفاً رشته های تحصیلی ساماندهی می شود.و حضور مفید، مؤثر و همچنین استقرار اعضای هیأت علمی در واحدهای دانشگاهی امری جدی و ضروری است که به عنوان یک شاخص مورد توجه قرار می گیرد.

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نقشه های بیگانگان را خنثی کرد

دکتر حسین نصیرزاده فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: راهپیمایی 22 بهمن نماد بیعت مردم با نظام اسلامی، آرمان های امام خمینی(ره)، رهنمودهای مقام معظم رهبری است و نشان از همبستگی و اتحاد مردم با نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.شبکه های معاند از ماهها پیش سعی در تفرقه افکنی بین مردم و نظام اسلامی از طریق طرح مسایل و مشکلات اقتصادی را داشتند که این حضور حماسی مردم تمام توطئه ها و برنامه های آن ها را سرکوب کرد.

اعلام نتایج کارشناسی پیوسته و ناپیوسته براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی

نتایج کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی امروز 24 بهمن ماه اعلام می شود. داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.net از نتایج انتخاب رشته خود اطلاع یابند.
براساس اعلام روابط عمومی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، پذیرفته شدگان می توانند با مراجعه به پورتال این مرکز به نشانی sanjesh.iau.ac.ir در قسمت راهنمای ثبت نام، از مدارک لازم جهت ثبت نام آگاهی یابند و مطابق زمان بندی اعلام شده به محل دانشگاهی قبولی جهت ثبت نام مراجعه نمایند.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

طراحی سیستم جامع الکترونیکی ارائه ریز نمرات و استعلام‌ ها به دانش‌آموختگان

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق برنامه‌های تعیین‌ شده، صدور مدارک، ریز نمرات و استعلام ادارات و نهادهای مختلف در آینده نزدیک می‌تواند کاملاً آنلاین و به‌روز انجام شود.خوشبختانه در حال حاضر صدور مدارک فارغ‌التحصیلان با سرعت انجام می‌شود و تلاش داریم تا این روند در سازمان مرکزی و واحدها به‌روز شود. البته برای بهتر شدن این روند، نیاز به گسترش ساختار تشکیلاتی اداره کل دانش‌آموختگان داریم.همچنینسیستم جامعی در دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده که در آن ریز نمرات و استعلام‌های مورد نیاز دانشجویان و دانش‌آموختگان بارگذاری خواهد شد و به صورت الکترونیکی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.این سیستم به زودی راه‌اندازی می شود.

با احکامی از سوی دکتر فرهاد رهبر مدیران کل امور آموزشی و امور هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات منصوب شدند

دکتر فرهاد رهبر طی حکمی دکتر محمدحسن بهزادی را به عنوان مدیرکل امور آموزشی، برنامه‌ریزی و گسترش واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کرد.همچنین در حکم دیگری از سوی دکتر فرهاد رهبر، دکتر حمید رسولی به عنوان مدیرکل امور هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات منصوب شد.

برگزاری باشکوه اردوی راهیان نور خانواده کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر حسین نصیرزاده با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای کارکنان و خانواده های ایشان در اردوی راهیان نور سال جاری، گفت: پیش بینی می شود بیش از هزار نفر از تمام واحدها در این اردو شرکت کنند.هم چنین امسال برای حضور خانوادگی کارکنان، برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته تا بتوانند با وسیله نقلیه خود در منطقه حاضر شوند.و این مراسم امسال به طور خاص تر با همکاری معاونت فرهنگی و واحدها برگزار می شود.

برگزاری دومین نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

وحید شورابی دبیر شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری نشست دوروزه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامیاز صبح پنجشنبه 26 بهمن لغایت بعدازظهر جمعه 27 بهمن در مجتمع حافظ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر نیک روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی و دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر شمس رئیس مرکز حراست دانشگاه و برخی مدیران کل خبرداد

ساماندهی اساتید نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی

نشست استانی بازمهندسی رشته ها، آمایش و نمودار تشکیلات منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی ویژه استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با حضور دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، روسای دانشگاههای استانهای خراسان رضوی و معاونان واحدهای دانشگاهی سه استان در واحد مشهد برگزار شد.دکتر رهایی با بیان اینکه برای ایجاد هر رشته تحصیلی حضور 3 عضو هیات علمی تمام وقت در دانشگاه ضروری است، بر ساماندهی اساتید نیمه وقت در دانشگاه تاکید کرد.و گفت: در این ساماندهی هیچ رشته ای حذف نمی شود، بلکه ممکن است ظرفیت برخی رشته ها تغییر یابد و برخی از رشته محل ها در یک واحد دانشگاهی یا یک استان به واحد دانشگاهی یا استان دیگر انتقال موقت داده شود.

زمان حذف و اضافه نیمسال دوم تحصیلی 97-96 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

براساس بخشنامه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی و پیرو بخشنامه تقویم آموزشی سال تحصیلی 97-96 دانشگاه، زمان حذف و اضافه نیمسال دوم از تاریخ 28 بهمن تا 3 اسفند 96 است.تمامی دانشجویان یا پذیرفته شدگانی که موفق به ثبت نام نشده اند، در مدت زمان مذکور و با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی می توانند نسبت به ثبت نام و حذف و اضافه اقدام کنند.

با حضور دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

اجتماع بزرگ اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و مراسم معارفه رئیس بسیج اساتید دانشگاه صبح امروز در سالن شهید باکری مجتمع ولیعصر (عج) واحد تهران مرکزی با حضور و سخنرانی دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سردار سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دکتر زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر محمدمهدی طهرانچی عضو هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی و جمعی از مسئولان و اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.در این مراسم از خدمات دکتر مرتضی محمودی عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی تقدیر و تشکر و دکتر سیدمحمود هاشمی عضو هیات علمی واحد تهران شمال به عنوان رئیس جدید بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی معارفه شد.

جهادگران عرصه علمی از جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی برخوردارند

اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معارفه رئیس بسیج اساتید دانشگاه با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سردار سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دکتر مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و جمعی از مسئولان و اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی گفـت: در دانشگاه آزاد اسلامی جهاد مستمر علمی و جهادگران این عرصه، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.وی با اشاره به سیاست های کلی علم و فناوری که از سوی مقام معظم رهبری در سال 93 ابلاغ شده است، گفت: مطلع فجر این سیاست ها، جهاد مستمر علمی است. برای پیشرفت علم و فناوری در کشور، باید بر جهاد مستمر علمی تمرکز کرد. بسیجیان پیش‌قراولان جهاد مستمر علمی هستند.

دکتر فرهاد رهبر در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در واحد تهران مرکزی برگزار شد، گفت: فرهنگ و انسان‌سازی در صدر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد متاسفانه رشته‌های علوم انسانی به حال خود رها شده‌ و بیگانگان برای مسخ فرهنگی ملت ما در این فضا به خوبی کار کرده‌اند، در حالی که ما غافل بودیم و به جز افزایش تعداد دانشجویان این حوزه، به محتوای علوم انسانی کمتر توجه کرده‌ایم.

دانشگاه آزاد اسلامی وارد تحول انقلابی شده است

دکتر مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در تالار شهید باکری مجتمع دانشگاهی حضرت ولی‌عصر (عج) واحد تهران مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه اکنون دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین وارد تحول انقلابی شده اند، گفت: در حال حاضر دو برنامه مهم در جهان در حال اجراست که یکی از آنها برنامه 2025 ایالات متحده آمریکا و دیگری برنامه 1404 جمهوری اسلامی ایران است.و دانشگاه آزاد اسلامی دارای نیروی انسانی بسیار قوی و متعهد است و از دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر تقاضا داریم مسیری که در دانشگاه های دولتی، علم را درگیر بروکراسی اداری کرده، در دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی گام بلند جهشی در راستای اهداف انقلاب اسلامی بردارد

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در اجتماع بزرگ بسیج اساتید و مراسم معارفه رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران مرکزی که با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: آثار مثبت انقلاب اسلامی هم در داخل و هم در خارج از مرزهای کشور ملموس و قابل قضاوت است.و برای مقابله با دشمن هیچ راهی جز ایجاد یک نگاه تحولی در بسیج، دانشگاه ها و سایر دستگاه ها نداریم.

دانشگاه آزاد اسلامی از دیوان سالاری های موجود به دور است/ تشکیل هیأت جذب مستقل در دانشگاه

دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه و مراسم معارفه رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در واحد تهران مرکزی برگزار شد، گفت: امیدواریم با مصوبه ای که اخیراً در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها به تصویب رسیده و برای ما هیأت جذب مستقل تصویب کردند، بتوانیم اساتید کارآمد و متدین جذب کنیم.وهمچنین دانشگاه آزاد اسلامی از دیوان سالاری های موجود که از الزامات دانشگاه های دولتی است، دور است و دچار بروکراسی های محدود کننده نیست.

تشریح جزئیات ایجاد مرکز جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) واحد تهران مرکزی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه وظیفه ای فراتر از تولید علم و فناوری دارد، گفت: چند هفته گذشته در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها، ایجاد مرکز جذب اعضای هیات علمی مستقل در دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید. بر اساس این مصوبه قرار است به صورت موقت مرکز جذب مستقل برای دو سال در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شود. ایجاد مرکز جذب اعضای هیات علمی مستقل در این دانشگاه، جذب نیروهای انقلابی و مومن در دانشگاه آزاد اسلامی را تسریع می کند.رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هدف از تشکیل این مرکز، جذب اساتید و اعضای هیات علمی متناسب با نیازهای امروز کشور است، اظهار داشت: با ایجاد این مرکز می توانیم رشته های میان رشته ای را در دانشگاه گسترش دهیم.

ندافراهانی

204

کد خبر: 907456

وب گردی

وب گردی