حذف آزمون» شامل امتحانات داخلی مدارس ابتدایی نیست/ ممنوعیت استفاده از تمام کتب کمک آموزشی در دبستان‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: استفاده از هرگونه کتاب کمک آموزشی در مقطع ابتدایی ممنوع است و این موضوع شامل تمام کتب کمک آموزشی خواهد بود بنابراین تکلیفی از کتب کمک آموزشی نباید به دانش‌آموزان داده شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص ابهامات پیش آمده برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان در پی مصوبه حذف آزمون از مقطع ابتدایی، اظهار داشت: ممنوعیت برگزاری آزمون شامل امتحانات داخلی مدارس نیست یعنی آزمون‌های عملکردی که توسط آموزگار هر کلاس برگزار می شود به عنوان جزئی از فرایند یاددهی و یادگیری همچنان پابرجاست و مصوبه شامل آزمون‌های استرس‌زایی است که برای آمادگی ورود به مدارس خاص برگزار می‌شد و همچنین آزمون هایی که توسط مؤسسات بیرون از مدرسه اجرا می‌شدند.

وی افزود: استفاده از هرگونه کتاب کمک آموزشی در مقطع ابتدایی ممنوع است و این مسأله شامل تمام کتب کمک آموزشی خواهد بود؛ بنابراین تکلیفی از کتب کمک آموزشی نباید به دانش‌آموزان داده شود.

حکیم زاده اضافه کرد: کتاب‌های درسی برای آموزش و تحقق اهداف دوره کفایت می‌کنند و لزومی به استفاده از جزوات و کتاب‌های کمک اموزشی در دبستان ها وجود ندارد.

حکیم زاده تصریح کرد: برای سامان‌دهی و نظارت بر رعایت مصوبات اخیر در مدارس ابتدایی، بسته پیشنهادی در اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات تهیه شده و در حال نهایی شدن است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان اجرایی شدن این مصوبه گفت: مصوبه از زمان تصویب قابل ابلاغ و اجراست و در رابطه با ممنوعیت برگزاری آزمون‌های مؤسسات و کلاس‌های آمادگی در دوره ابتدایی از قبل هم تأکید شده بود و با مصوبه جدید نظارت بر موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد.

706

کد خبر: 907548

وب گردی

وب گردی