افتتاحیه اردوی  اعضای فعال تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان خوزستان

دکتر ناصر سراج خرمی گفت : مقوله دانشگاه و دانشجو با مفهوم پرورش آمیخته است . وقتی از پرورش صحبت به میان می آید ، اشاره داریم به رشد همه جانبه ، عاطفی ، اخلاقی ، اسلامی و تربیتی . بخش قابل ملاحظه ایی از پرورش افراد در دانشگاه شکل می گیرد ، و این دانشگاه است که اندیشمندانی تربیت می کند که عهده دار امور جامعه هستند .

به گزارش ایسکانیوز؛ مراسم افتتاحیه اردوی تشکیلاتی فرهنگی ، سیاسی اعضای فعال تشکل های دانشجوئی دانشگاه های استان خوزستان با حضور 100 نفر ازدانشجویان دانشگاه های استان خوزستان در سالن اجتماعات شیخ مرتضی انصاری به میزبانی واحد دزفول برگزار شد .

این مراسم با حضور آقایان دکتر حمزوی نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل های اسلامی –سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خوزستان ، دکتر ناصر سراج خرمی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و حجت الاسلام والمسلمین فاضلی ، جمعی از مسئولین و دانشجویان برگزارشد.

در ابتدای مراسم ،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت : مقوله دانشگاه و دانشجو با مفهوم پرورش آمیخته است . وقتی از پرورش صحبت به میان می آید ، اشاره داریم به رشد همه جانبه ، عاطفی ، اخلاقی ، اسلامی و تربیتی . بخش قابل ملاحظه ایی از پرورش افراد در دانشگاه شکل می گیرد ، و این دانشگاه است که اندیشمندانی تربیت می کند که عهده دار امور جامعه هستند .

دکتر سراج خرمی در ادامه افزود : از آنجا که انسان یک موجود چند بعدی است ، از نظر مرحله سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی می تواند رشد کند ، مرحله رشد و بالندگی فرهنگی مهمترین آنها بوده، که تشکل ها عهده دار این امر مهم هستند . باید بینشی عمیق نسبت به مسائل پیرامون خود پیدا کرده ، به عنوان یک فرد در جامعه با تعادل و توازن بخش های مختلف را جلو ببریم .

سراج خرمی بیان کرد : اگر به تاریخچه دانشگاه مراجعه کنیم حرکت های دانشجوئی و تفکرات آن ها همیشه رو به رشد و در جهت پیشرفت کشور می باشد . هرگاه در کشور یک ایده به ظهور می رسد منشا این پیدایش تشکل ها و انجمن های اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه ها هستند .

سراج خرمی در پایان گفت : به عنوان یک امر مهم و یک معلم ، سخن من این است که شما دانشجویان گرامی در کنار فعالیت های اجتماعی و فرهنگی ، در تحصیل علم و دانش هم کوشا و فعال باشید . چراکه این فعالیت های شما با کسب علم و به جایگاه بالای علمی رسیدن نمود بهتری پیدا می کند .

دکتر حمزوی نماینده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل های اسلامی – سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خوزستان گفت : پس از جلسات مکرری که در خصوص تشکل ها داشتیم ، تصمیم بر این شد که برای آشنایی بیشتر و بیان اهداف به صورت روشن یک اردوی چند روزه برای دانشجویان تشکیل داده ، و اهداف و برنامه های تشکل اسلامی - سیاسی را بیان کنیم .

دکتر حمزوی بیان کرد : ما از برگزاری این اردو چند هدف داریم که عبارتند از : هدف اصلی و مهم ما در درجه اول گردهمائی و آشنایی بیشتر با دانشجویان می باشد ، دومین هدف ؛ چون تشکل ها تازه تاسیس شده ودر برخی دانشگاه ها هنوز تشکل ها شکل نگرفته اند ، تصمیم بر این شد که در اردوی برگزار شده با آیین نامه ها و اهداف آن توسط دکتر بزرگواری آشنا شویم .

او افزود : بخش دیگر برنامه ، برنامه های محتوایی بوده ، که از دکتر کوشکی دعوت شده تا بحث جریان شناسی دهه ی شصت انقلاب اسلامی را بیان کنند .دهه ی شصت ، دهه ی ویژه ایی است که از طریق رسانه ها و جراید کمتر از آن صحبت به میان آمده ، که هدف ما بررسی و بیان اهمیت آن می باشد . کسی که در تشکل ها فعالیت می کند ، مطمئنا در آینده نسبت به اطراف خود بی تفاوت نخواهد بود .

در پایان دکتر حمزوی گفت : سایر برنامه هایی که در این اردو در نظر گرفته شده ، شامل : مسابقات ورزشی، بازدید از اماکن زیارتی ، بازدید از اماکن میراث فرهنگی ، برگزاری کلاس های درس ، گرفتن آزمون پایان دوره ، و اهدای جوایز به افراد برگزیده می باشد .

کد خبر: 907566

وب گردی

وب گردی