اجرای فاز اول طرح بازآفرینی شهری در بوشهر عملیاتی خواهد شد

استاندار بوشهر در رابطه با طرح بازآفرینی شهردر این استان گفت: اجرای فاز اول این طرح در شهر بوشهر عملیاتی خواهد شد که 4000 متر مربع زمین در شهر مشخص شده و انشالله مقدمات آن را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری بطور همزمان در ۹ استان به دستور رئیس جمهوری با مشارکت دولت و بخش خصوصی در هفته گذشته آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی مراسمی در محل وزارت راه و شهرسازی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان‌های منتخب بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را صادر کرد.

عبدالکریم گراوند در رابطه با این این طرح در استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در حال حاضر در رابطه با با بافت های فرسوده 12 شهر از 37 شهر در استان بوشهر بحث بافت های فرسوده و ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی دارند.

وی ادامه داد: اجرای فاز اول این طرح در شهر بوشهر عملیاتی خواهد شد که 4000 متر مربع زمین در بوشهر مشخص شده که انشالله مقدمات آن را فراهم خواهیم کرد.

استاندار بوشهر در پاسخ به این سوال که همکاری دانشگاه ها و استانداران در توسعه منطقه ای استان چقدر تاثیر دارد، گفت: طبیعتا دانشگاه ها به عنوان نظریه پرداز و استانداران به عنوان مدیران اجرایی و عملیاتی عمل خواهند کرد و اگر این همکاری با یکدیگر را اجرا کنند می توانند در توسعه استان موثر عمل کنند.

وی همچنین گفت: از مردم عزیز کشورمان مخصوصا مردم بوشهر به دلیل حضور و شرکت بی نظیری شان در راهپیمایی 22 بهمن تشکر و قدردانی می کنیم.

هیئت وزیران در جلسه روز 16 مهر ماه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ‌روحانی رئیس ­جمهوری، به استاندار پیشنهادی استان بوشهر یعنی عبدالکریم گراوند رأی اعتماد داد و گراوند به استاندار جدید استان بوشهر انتخاب شد.

901/900

کد خبر: 907600

وب گردی

وب گردی