عضو شورای شهر تهران گفت: طبق برنامه شهرداری‌ 300 هزار دوچرخه‌ برای استفاده در معابر باید افزوده شود.

به گزارش ایسکانیوز، آرش میلانی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری برنامه‌ای برای افزایش استفاده از دوچرخه‌ دارد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ شهرداری تا سال آینده باید 300 هزار دوچرخه‌ برای استفاده در معابر شهر افزوده شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح ساماندهی‌ دوچرخه‌ انجام شده و باید گام به گام پیاده‌سازی شود،تصریح کرد: بودجه‌ای که در این خصوص در نظر گرفته شد برای سال اول کافی نبود و ما درخواست کردیم‌ آن را افزایش دهند تا عملیاتی شود‌.

وی با تأکید بر اینکه خانه‌های دوچرخه‌ باید فعال شوند‌، خاطرنشان کرد: بحث‌ دیگر دوچرخه‌ اشتراکی است که به مدهای‌ حمل‌ و نقل وصل می‌شود و مسیرهایشان‌، مسیر‌هایی است که با جداسازی ایمن می‌شوند.

میلانی با بیان اینکه حداقل در یک منطقه می‌توان این کار را انجام داد، گفت: برای سال 98 یک بودجه کامل در این خصوص خواهیم گرفت‌ که این برنامه‌ریزی برای مناطق‌ مرکزی نظیر‌ بازار است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه الگوبرداری این طرح از مدل‌های مختلف‌ بین‌المللی برداشته شده است، تصریح کرد: کشورهای مختلف از جمله چین و هلند‌ مورد بررسی تطبیقی‌ قرار گرفتند و اجرای این طرح عمدتاً از این 2 کشور است.

وی تصریح کرد: استفاده از دوچرخه‌ در تهران به خاطر برخورداری آن از معابر شیب‌دار تا حدودی سخت است،اما سعی کردیم در مناطق مرکزی که زمین صاف‌ است، این کار انجام شود.

باشگاه خبرنگاران ۷۰۵

کد خبر: 907620

وب گردی

وب گردی