اوپک و غیراوپکی‌ها پیمان اتحاد بلندمدت امضا می‌کنند

وزیر انرژی امارات گفت، تولیدکنندگان نفت قصد دارند تا پایان سال پیش‌نویس موافقتنامه‌ای در زمینه ایجاد یک اتحاد بلندمدت را آماده کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفت، تولید کنندگان نفت به‌رهبری عربستان و روسیه قصد دارند تا پایان سال پیش‌نویس موافقتنامه‌ای در زمینه ایجاد یک اتحاد بلندمدت را آماده کنند.

او همچنین از اعضای اوپک خواسته تا به‌منظور تعدیل هرگونه نوسانات افزایشی افسارگسیخته قیمت نفت در نتیجه تضعیف ارزش دلار آمریکا در سال جاری، ضربه‌گیرهای ظرفیت تولید خود را تقویت کنند.

المزروعی گفت، کار به‌روی منشور این اتحاد بلندمدت در حال انجام است، اما چهارچوب پیش‌نویس این موافقتنامه ممکن است قبل از پایان سال به تأیید و امضای تمام 24 کشور تولید کننده برسد. وی هیچ توضیح بیشتری در خصوص چهارچوب این موافقتنامه ارائه نکرد.

مزروعی که ریاست دوره‌ای اوپک را به‌عهده دارد همچنین گفت: اوپک تمام اعضای خود را تشویق کرده که ضربه‌گیرهای ظرفیت تولید برای خود ایجاد کنند. «این ضربه‌گیرها برای آن است که اگر ما شاهد افزایش (در تقاضا) یا مشکلی در یکی از کشورهای (تولید کننده) بودیم، شما بتوانید جای آن را در بازار پر کنید و در کوتاه‌مدت و میان‌مدت توازن را مجدداً به بازار برگردانید».

در همین حال، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفته، تولید کنندگان نفت باید تا پایان سال 2018 به توافق کاهش تولید پایبند بمانند تا توازن مجدد در بازار برقرار شود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 907627

وب گردی

وب گردی