تاخیر ۴۵ درصدی پرواز ایرلاین‌های داخلی در دی ماه/ «آتا» بازهم صدرنشین ایرلاین‌های نامنظم

آمار سازمان هواپیمایی نشان می‌دهد در دی‌ماه امسال ۴۵.۸ درصد پرواز ایرلاین‌های داخلی با تاخیر انجام شده است. آتا، ایران‌ایر، کارون (نفت) و قشم‌ایر بیشترین تاخیرات پروازی را در اولین ماه زمستان داشته‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در دیماه امسال 6110 پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام شد که 2804 پرواز آن معادل 45.8 درصد با تاخیر انجام شده است.

هواپیمایی آتا در ماه مورد اشاره 583 پرواز انجام داد که از این تعداد 357 پرواز معادل 61 درصد با تاخیر انجام شده است. آتا آذرماه نیز با 72 درصد پرواز تاخیردار صدرنشین فهرست پروازهای تاخیردار بود.

پس از این ایرلاین‌، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. این شرکت در اولین ماه زمستان 96 بالغ بر 731 پرواز انجام داد که 58 درصد آن یعنی 424 پروازهای تاخیردار بوده است. هما ماه آذر 65 درصد پرواز تاخیر دار داشت.

هواپیمایی کارون (نفت سابق) با 57 درصد پرواز تاخیردار در رتبه سوم بیشترین تاخیرات پروازی قرار گرفته، سهم این ایرلاین تغییر نام یافته در تاخیرات پروازی آذرماه امسال 64 درصد بود.

هواپیمایی قشم نیز در دیماه امسال 51 درصد پرواز تاخیردار داشته است.

هواپیمایی کاسپین با 48 درصد در رده پنجم بیشترین تاخیر پروازی قرار گرفته است. هواپیمایی تابان نیز که همین چند هفته پیش در فرودگاه مهرآباد موجبات نارضایتی مردم را به وجود آورده بود 41 درصد پروازهایش با تاخیر انجام شده است.

402

کد خبر: 907668

وب گردی

وب گردی