حوزه صنعت و معدن در استان یک جهش بودجه ای می طلبد/حفظ نیروهایی که به توسعه استان کمک می کنند

استاندار سمنان با اشاره به وجود بخش های مختلف صنعتی، معدن و ظرفیت هایی که ارزش ملی در استان دارند، گفت: این موضوعات می طلبد تا یک تلاش جدی در جهت جهش بودجه ای در استان داشته باشیم وبه همین منظور با سازمان برنامه و بودجه صحبت هایی کرده ایم تا به نتیجه برسیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری بطور همزمان در ۹ استان به دستور رئیس جمهوری با مشارکت دولت و بخش خصوصی در بهمن ماه آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی مراسمی در محل وزارت راه و شهرسازی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان‌های منتخب بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را صادر کرد.

سیدشهاب‌الدین چاوشی در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: بافت مرکزی شهر سمنان در دستور کار قرارگرفته و برخی از خانه های قدیمی که ارزش تاریخی داشته به تدریج شروع شده که حتی در گذشته هم این کار صورت گرفته و در این دوره هم بخش های جدیدی را به آن ملحق خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به منظور احیای بافت تاریخی برای طرح بازآفرینی شهری اقدامات مناسبی را برای سال های آتی در پیش خواهیم گرفت.

پیگیر احیای بافت های فرسوده روستایی از طریق بنیاد مسکن و دهیاری ها هستیم

استاندار سمنان با اشاره به این که این استان یکی از قطب های گردشگری است گفت: در صدد هستیم تا با توجه به این موضوع این استان توسعه پیدا کند.

چاوشی با بیان این که پیگیر احیای بافت های فرسوده روستایی از طریق بنیاد مسکن و دهیاری ها هستیم، گفت: امیدواریم برنامه هایی که آغاز شده را در پایان این دولت به یک نقطه قابل قبولی برسانیم.

حوزه های صنعت و معدن در استان می طلبد تا یک جهش بودجه ای داشته باشیم

وی با بیان این که بودجه استان سمنان با توجه به جمعیت استان توزیع شده است، گفت: واقعیت آن است که معیارهای مهم دیگری غیر از جمعیت در این استان مطرح است از جمله آنکه حدود 15 میلیون نفر مسافر در سال در حوزه استحفاظیه استان وجود دارد.

استاندار سمنان با اشاره به بخش های مختلف صنعتی، معدن و ظرفیت هایی که ارزش ملی در استان دارد، تصریح کرد: این موضوعات می طلبد تا یک تلاش جدی در جهت جهش بودجه استان داشته باشیم وبه همین منظور با سازمان برنامه و بودجه صحبت هایی کرده ایم تا انشالله به نتیجه برسیم.

حفظ نیروهایی که به توسعه استان کمک خواهند کرد

چاوشی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای تغییر فرمانداران دارید یا خیر، گفت: هر دوره ای مقتضی باشد تغییرات صورت خواهد گرفت اما اصل بر این بوده که نیروهایی که کار و استان را می شناسند با توجه به جهت گیری های استان بتوانیم با آنها کار کنیم.

وی ادامه داد: نیروهایی که بخواهند در رابطه با توسعه استان در حوزه های گردشگری، صنعت، معدن، صدور خدمات فنی و صادرات غیرنفتی کمک کنند را حفظ و یا با جا به جایی هایی انرژی تازه ای در استان ایجاد می کنیم و کسانی که علاقه مند به کمک نداشته باشند نیروهای تازه نفسی را جایگزین آنها خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در تاریخ 6 دی سال جاری با تصویب هیات وزیران، سید شهاب الدین چاوشی به عنوان استاندار جدید سمنان انتخاب شد.

901/900

کد خبر: 907811

وب گردی

وب گردی