20 درصد درآمد 97 غیرشهریه ای است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از افزایش حدود 14 درصد درآمد غیرشهریه ای این واحد دانشگاهی که از طریق طرح های برون دانشگاهی ارتباط با صنایع و کارخانجات و تولیدات مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان و جذب سرمایه صورت گرفته است خبرداد.

دکتر مهران مجلسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در گفتگو باخبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز در خصوص مشکلات کاهش شمار دانشجو گفت: ممکن است در بعضی رشته ها ریزش دانشجو داشته باشیم ولی مشکلی برای پرداخت حقوق اساتید و اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه نداریم.

وی افزود: در حال حاضر صرفه جویی و اقدامات لازم را انجام می دهیم که در آینده دچار مشکل نشویم ولی خوشبختانه هم اکنون هیچ مشکلی در پرداخت حقوق وجود ندارد.

کاهش دانشجو در بعضی رشته های کم طرفدار/افزایش درآمدهای غیر شهریه ای

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد تصریح کرد: در بعضی از رشته های کم طرفدار و کم تقاضا مثل بعضی از رشته های علوم انسانی و فنی مهندسی کاهش دانشجو داشتیم و در گروه های پزشکی که طرفداران و متقاضیان زیادی دارد؛ اما موردی نبوده است که به دانشگاه ضربه بزند یا از پرداخت حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان عاجز باشیم.

وی درباره افزایش درآمدهای غیرشهریه ای در این واحد دانشگاهی تصریح کرد: طبق پیش بینی و برنامه ریزی که داریم در صددیم حدود 20 درصد از درآمد دانشگاه را از طریق درآمدهای غیرشهریه ای کسب کنیم و بایستی به مرور و طبق سیاست های سازمان مرکزی وابستگی به شهریه را کاهش دهیم.

مهران مجلسی با اشاره به برخی تدابیر برای افزایش درآمدهای غیر شهریه ای تاکید کرد: به همین منظور در قسمتهای مختلف از جمله مباحث سرمایه گذاری و ارتباط با صنعت و کارخانجات و دوره های کوتاه مدت و ارتباطاتی که صنایع مختلف و مراکز رشد تحقیقاتی فعال که در دانشگاه است را پیگیری کردیم از این جهت که بتوانیم در سال 97 این کار را انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: تصمیم بر این است که 20درصد از درآمدمان را از منابع غیرشهریه ای تامین کنیم و تا الان هم حدود 14 درصد درآمد غیرشهریه ای داشتیم که از طریق طرح های برون دانشگاهی، ارتباط با صنایع و کارخانجات و تولیدات مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان و جذب سرمایه صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد تاکید کرد: با صنایع مختلف فولاد مبارکه، شهرک علمی و تحقیقاتی ارتباط تنگاتنگ داریم و یازده مرکز تحقیقاتی داریم در دانشگاه که یکی از مراکز تحقیقاتی در حال تبدیل شدن به پژوهشگاه است و مرکز تحقیقاتی در هر زمینه ای می تواند برای دانشگاه درآمد زایی داشته باشد.

ارتباط دانشگاه با صنعت در سطح کلان

مهران مجلسی درباره ارتباط دانشگاه با صنعت در سطح کلان متذکر شد: دانشگاه به صنعت نیاز دارد و صنعت هم به دانشگاه نیاز دارد و این یک مسئله متقابل است و اینها لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی افزود: در حال حاضر خیلی از صنایع هستند که با دانشگاه ها قرارداد می بندند و در بحث هایی که موجود است تامین قطعات و از ایده ها و فکرهای اساتید وحتی دانشجویان استفاده می کنند، در کشور هم باید این کار صورت پذیرد و ارتباط با صنعت متاسفانه در بعضی دانشگاه ها کم رنگ است ولی ما در این واحد سعی کردیم که این ارتباط متقابل میان صنعت و دانشگاه بیشتر شود.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 907963

وب گردی

وب گردی