نقش پررنگ نمایشگاه ها در رونق اشتغال

معاون وزیر صنعت گفت: نمایشگاه های بین المللی یکی از مراکز رونق اشتغال هستند که با برگزاری هر نمایشگاه برای چند صد نفر شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حسین اسفهبدی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در نشست خبری اولین جشنواره ملی پوسترهای صنعت نمایشگاهی گفت: هر پوستر باید گویای یک نمایشگاه باشد و برگزاری جشنواره ملی پوستر اقدام بسیار مناسبی است.

او با اشاره به نقش نمایشگاه های بین المللی در رونق اشتغال گفت: یکی از مراکز ایجاد اشتغال نمایشگاه های بین المللی است که هزاران نفر در یک سال مشغول به کار می‌شوند و ما قراردادی هم با برخی اساتید دانشگاهی منعقد کردیم که به صورت علمی رقم دقیق اشتغالزایی شرکت نمایشگاهی را به دست آوریم.

معاون وزیر صنعت ادامه داد : در نمایشگاه همه توانمندی های کشور به نمایش گذاشته می‌شود و می‌توان گفت نمایشگاه پیشانی جمهوری اسلامی ایران است.

او گفت: نمایشگاه های بین المللی مرکز پذیرش بسیاری از سرمایه گذاران خارجی در کشور است و به عنوان مثال نمایشگاه گردشگری در کنار جذب توریست و رونق اقتصادی موجب نشاط بسیار بازدید کنندگان شد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی به این نکته نیز اشاره کرد که از سال آینده در ماه مبارک رمضان نیز دو نمایشگاه مربوط در بازه زمانی بعد از افطار برگزار خواهد شد.

او با اشاره به این که اکنون بیش از سه هزار استارت آپ در حال فعالیت هستند، گفت: زمانی تعداد این استارت‌آپ‌ها از تعداد انگشتان دست کمتر بود اما اکنون فعالیت خیلی خوبی دارند که یکی از عوامل آن حضور در نمایشگاه های بین المللی است.

اسفهبدی تصریح کرد: برنامه ما حمایت از این جشنواره است و در پی این هستیم که از این پس برای پوستر هر نمایشگاه یک فراخوان داده و به نفرات برتر جوایزی داده شود. لذا از علاقه مندان دعوت می‌شود برای نمایشگاه های سال ۹۷ پوسترهای خود را طراحی کنند.

او ادامه داد: به زودی تقویم چهار ساله نمایشگاه ها برای رفاه حال شرکت کنندگان اعلام خواهد شد.

نمایشگاه بازوی وزارت صنعت در کارآفرینی

بزرگمهر مشاور رسانه ای وزیر صنعت در ادامه این نشست با اشاره به این که پوستر یک ابزار رسانه ای تلقی می‌شود، گفت: در سطح بین المللی به پوسترها نگاه ویژه می‌شود و همین دلیل موجب شده تا برندهای مشهور دنیا برای آرم خود تلاش و هزینه کنند.

او افزود: در این شرایط میتوان گفت پوستر نمایشگاهی میتواند یک ابزار در شرایط کنونی باشد و در کنار آن شرکت سهامی نمایشگاه ها می‌تواند به عنوان بازوی وزارت صنعت در بخش کارآفرینی فعالیت نماید.

گفتنی است این رویداد فرهنگی از دوم تا پنجم اسفند ماه همزمان با اولین نمایشگاه و کنفرانس صنعت نمایشگاهی برگزار خواهد شد.


400

کد خبر: 908003

وب گردی

وب گردی