ورمزیار: ثابت شود سرمربی جوانان استقلال الفاظ رکیک استفاده کرده با او برخورد می‌کنیم

مدیر آکادمی باشگاه استقلال گفت: من فیلم فحاشی سرمربی تیم جوانان استقلال را ندید‌ه‌ام، اما اگر این مسئله برای من محرز شود قطعاً با آن برخورد می‌کنم.

به گزارش ایسکانیوز، صادق ورمزیار در مورد درگیری سرمربی تیم جوانان باشگاه استقلال با یک خبرنگار در حاشیه دیدار تیم‌ جوانان این باشگاه اظهار داشت: شاید فوتبال تهران و به طور کلی هیئت فوتبال این شهر پس از 20 سال در بازی جوانان استقلال چنین استقبالی را از سوی هواداران دید. برای تماشای بازی تیم جوانان استقلال حدود هفت الی هشت هزار هوادار به استادیوم آمده بودند که این در 20 سال گذشته سابقه نداشته است. من هم به دلیل اینکه در حال مدیریت این مردم بودم متوجه درگیری سرمربی تیم‌مان نشدم و فقط زمانی که کنار زمین رسیدم که درگیری تمام شده بود.

وی ادامه داد: محمد فدایی (سرمربی تیم جوانان استقلال) به دلیل اینکه بازی را واگذار کرده و تیم قهرمانی را از دست داده بود، عصبانی شد و این حرکت را انجام داد. شاید نحوه برخورد خبرنگار هم در آن صحنه خوب نبود و باید مراعات بیشتری می‌کرد.

مدیر آکادمی باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که «آیا نحوه برخورد خبرنگار دلیل بر استفاده از الفاظ رکیک سرمربی رده‌های پایه استقلال می‌شود؟»، تصریح کرد: من خودم شکست در فینال جام باشگاه‌های آسیا و مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال را تجربه و همه اینها را تحمل کردم، اما سرمربی ما که 27 یا 28 سال سن دارد، شاید این چیزها را ندیده باشد. اگر از بُعد دیگر هم به این موضوع نگاه کنیم آکادمی استقلال پس از چند سال پُر حرف و حدیثی که پشت سر گذاشته تازه به سروسامان رسیده و همه تیم‌های رده پایه آن در رده اول تا پنجم لیگ‌های خود قرار دارند. ما مقابل خیلی از کارها ایستاده‌ایم و اینجا رسانه‌ها باید ما را کمک کنند.

ورمزیار که با برنامه رادیویی تهران ورزشی صحبت می‌کرد، افزود: آکادمی استقلال که سال گذشته همه تیم‌های آن در رده‌های هفتم و هشتم لیگ‌های خود حضور داشتند و یا برای نیفتادن می‌جنگیدند، امسال همه جزو مدعیان هستند. این اتفاق باعث می‌شود بازیکنان ملی‌پوش در رده‌های پایه به این تیم‌ها بیایند و آینده‌سازی خوبی برای باشگاه رقم بخورد. در باغچه‌ای به این زیبایی نباید به دنبال کرم باشیم. این مسئله‌‌ای هم که در این بازی رخ داد بر سر بازیکنی به نام حسین توکلی بود که گفته می‌شود چند شناسنامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه باشگاه استقلال سال گذشته اقدام به تست‌‌گیری کرده است، گفت: این بازیکن (حسین توکلی) سال 95 برای تیم صبای قم بازی کرده و با نامه‌ای که در دست داشته به تیم ما آمده است. سه تیم هم بر سر این بازیکن اعتراض داشتند که کمیته استیناف اعلام کرده این بازیکن تبرئه است. ما زمانی که می‌خواهیم بازیکن را به خدمت بگیریم چند مدرک از او می‌خواهیم. اول، شناسنامه خود فرد و پدر و مادرش، بعد از آن مدرک تحصیلی و پس از آن استعلام از پلیس +10. شما می‌بینید که ما پنج مدرک از بازیکن می‌گیریم و فکر می‌کنم همه جا هم همین مدارک را از بازیکنان می‌گیرند. وقتی ما با این بازیکن شروع کردیم او گفت من پاسپورت دارم. علاوه بر این رأی کمیته استیناف را هم داشت، یعنی رأی بالاترین مرجع رسیدگی. آیا با این اوصاف ما تخلفی انجام داده‌ایم؟

مدیر آکادمی باشگاه استقلال در ادامه تصریح کرد: من به خود خبرنگار هم گفتم که ما باید فرارنگی عمل کنیم. آنها می‌توانستند این مسئله را بگذارند و یک هفته بعد از بازی ما رسیدگی کنند. سایت و کانال برنامه 90 یک هفته بود که روی این مسئله مانور می‌دادند. به نظرم این موضوع باعث شده بود ذهن سرمربی و بازیکنان ما به سمتی برود که این افراد می‌خواهند برای تیم ما حاشیه‌سازی کنند. در یک بازی که پنج الی 10 هزار هوادار در ورزشگاه حضور داشت و حداقل باید اجازه می‌دادند تا بازی تمام شود. شب قبل از بازی هم این خبرنگاران فیلم‌هایی از تیم‌های رقیب ما گرفته و روی خروجی خود قرار داده بودند.

ورمزیار در پاسخ به این پرسش که «آیا سرمربی تیم جوانان استقلال با این وجود می‌تواند الفاظ زشت در کنار زمین استفاده کند؟»، گفت: من این موضوع را ندیدم، اما اگر این مسئله برای من محرز شود قطعاً با آن برخورد می‌کنم. مطمئن باشید اخلاق برای ما از همه چیز مهم‌تر است و حرمت‌ها باید حفظ شود. ما با کسی تعارف نداریم. اگر این اتفاق افتاده باشد با آن برخورد خواهیم کرد. ضمن اینکه اگر تخلفی هم رخ داده باشد باشگاه تقصیر ندارد و خود بازیکن در آن مقصر بوده است.

وی در واکنش به این پرسش که معیار باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی رده‌های پایه خود چیست، گفت: معیار در سنین پایه فرق می‌کند در رده نونهالان و نوجوانان باید مربیان ارتباط نزدیکی با بازیکن داشته باشند و به لحاظ روحی و روانی بتوانند بازیکنان را کنترل کنند. در رده پایه ممکن است یک‌بار شما مجبور باشید بازیکن را ناز کنید و بار دیگر گوش او را بپیچانید. به همین دلیل ما سرمربیانی در رده پایه به خدمت می‌گیریم که سال‌هاست در این رده کار می‌کنند.

602

کد خبر: 908010

وب گردی

وب گردی