آمادگی همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با شهرداری مشهد

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد و شهناز رمارم عضو هیات رئیسه شورای مشهد و هیات همراه روز پنج شنبه 26 بهمن ماه به منظور تبادل اطلاعات و راه کارهای ایجاد یک پارک علم و فناوری موفق از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد .
در این بازدید دکتر عباس زارعی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن معرفی و اهداف پارک افزود: وجود تیم خبره و کارآمد در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران باعث پیشرفت و ارتقا پارک شده است. کلیه قوانین و دستورالعمل های پارک دارای شناسنامه است به گونه ای که جهت حضور یک شرکت در پارک از ابتدای پذیرش و تا هنگام استقرارو پس از آن پارک یک برنامه منسجم وجود دارد. وی در ادامه به جایگاه فرایندهای اصلی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در منطق TRL اشاره کرد: استارت آپ ها اگر با برنامه شروع به کار نکنند نمیتواند به مرحله تجاری سازی برسند.
زارعی با اشاره به اولین پارک علم و فناوری ICT در کشور گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مجری طراحی و تصویب و مدیریت مرکز رشد و پارک علم و فناوری ICT هست که در مرداد ماه افتتاح شد و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران باتوجه به بدنه اجرایی و غنی و تخصص در ایجاد پارک علم و فناوری، آمادگی همکاری با شهرداری مشهد را دارد.
در ادامه این بازدید دکتر هاشم آقازاده معاون پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به رسالت شهرداری ها گفت: شهرداری میتواند بازی کننده سه نقش باشد یک تسهیل کننده رویدادهای نوآوری، علم و فناوری باشد از جمله ایجاد بسترهای فیزیکی در سطح شهر. دوم اینکه شهرداری مشهد میتواند تامین کننده تسهیلات و زیرساخت لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری توسط بخش خصوصی، عمومی، دانشگاه ها باشد که این امر بسیار مهم است و در آخر شهرداری مشهد خود میتواند باتوجه به امکاناتی که داراست پارک علم و فناوری، مرکز رشد، شتابدهنده و... ایجاد کند.
آقازاده افزود: باتوجه به نقش مهم شهرداری در اقتصاد شهری، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آمادگی همکاری در سه بخش را با شهرداری مشهد دارد.
وی ادامه داد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران میتواند راه اتصالی بین شرکت های مستقر در پارک با توجه به تنوعی از فناوری های موجود در شرکت ها و شهرداری باشد.
در ادامه این بازدید دکتر آل شیخ معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد با ابراز خرسندی از حضورشان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: شهرداری مشهد و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از طریق تفاهم نامه و همچنین همکاری در برگزاری رویدادهای فناورانه میتوانند بایکدیگر همکاری داشته باشند.
در ادامه از دو شرکت ژئوماتیک و مهندسی قرن بازدید شد.

202

کد خبر: 908030

وب گردی

وب گردی