برگزاری جلسات شورای شهر در محلات مختلف/ کاهش ترافیک شهر با تبدیل میدان قدس به میدان انقلاب

دبیر شورای شهر و شهرستان خمین با بیان این که باید ماهی دو مرتبه جلسات شورا را با حضور شهردار و معاونانش در محلات مختلف برگزار کنیم، گفت: قرار است تا هر دو ماه یک بار جلسات شورای شهر را به مسجد برده و با حضور اعضای شورای شهر و هیات امنای مسجد، شهردار و معاونین شهردار مسائل و مشکلات آن منطقه برسی و حل کنیم.

محمد بیات با بیان این که شهرداری خمین باید درآمد کل را از طریق درآمدهای پایدار تامین کند، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: من مخالف هرگونه افزایش تعرفه جریمه ها در دوره شورا هستم.

وی افزود: در صورت راه اندازی یک شرکت سرمایه گذار در شهرداری با مدیریت شورای شهر و تعریف کدهایی برای درآمدهای پایدار شهرداری از افزایش تعرفه بر مردم جلوگیری می کنیم.

دبیر شورای شهر و شهرستان خمین ادامه داد: در صورت وجود شورای محلی و نمایندگان منطقه ای در محله های مختلف می توان مشکلات محله ای را از طریق کدخداهای محله را در حد توان حل کرد.

بیات با بیان آن که شورای اسلامی شهر خمین هفت عضو دارد، تصریح کرد: اگر هر عضو شورا یک مشاور در زمینه های مختلف داشته و کارگروه های مختلف تشکیل و نظراتشان را جهت تصویب یا رد به صحن علنی شورا ارجاع دهند می توان به بسیاری از مسائل در شهر و شهرستان ها آسان تر رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: از آنجا که ساخت و ساز در مناطق محروم حاشیه های شهر با سبک و سیاق شهرک های اقماری تحقق پیدا نمی کند لازم است تا کل حاشیه شهر تخریب و از اول شروع به ساخت و ساز کنیم اما چون این امر امکان پذیر نیست حداقل باید حد نصاب را در حاشیه شهر کاهش دهیم تا افراد حاشیه شهر ترغیب به دریافت جواز ساخت شوند.

بیات افزود: با توجه به آن که نصاب ساخت در شهرستان خمین 180 متراژ و در احمد آباد و فیروزآباد 150 متر است اگر فردی زمینی پایین تر از این حد نصاب داشته باشد ناچارا از طریق ساخت و ساز غیرمجاز باید استفاده شود و با رساندن این حدنصاب به 100 متر در حاشیه شهر می توانی آن حد نصاب را تغییر داد تا افراد جواز ساخت و ساز را دریافت کنند.

برگزاری جلسه شورا با شوراهای ادواری برای رفع مشکلات

دبیر شورای شهر و شهرستان خمین افزود: از نظر من اگر جلسه ای با نمایندگان ادواری پنج دوره شوراها داشته باشیم تا بتوان از فعالیت هایی که آنها انجام داده و به ما رسیده است مطلع شویم می توتنیم با همفکری یکدیگر خلا شهر را بهتر حل کنیم.

کمیسیون گردشگری در حال حاضر فعال است

وی با بیان این که تشکیل کمیسیون در زمینه های بسیار به حل مشکلات شهر کمک می کند، تصریح کرد: علاوه بر کمیسیون فرهنگی، کمیسیون محیط زیست، کمیسیون ورزشی، کمیسیون هنری و کمیسیون قرآنی به عنوان کمیسیون های فرعی تشکیل می دهیم.

بیات با بیان این که کمیسیون گردشگری در حال حاضر فعال است، افزود: اعضای این کمیسیون از فعالان عرصه گردشگری و میراث فرهنگی در سطح شهر هستند که جلسات این کمیسیون هر دو هفته یک بار تشکیل می شود و انشالله بتوانیم تصمیماتشان را عملیاتی کنیم.

دبیر شورای شهر و شهرستان خمین ادامه داد: اگر بتوانیم کمتر کار و نظارت ها را افزایش دهیم بهتر می توان بر فعالیت ها نظارت و خلاءها را پر کنیم.

برگزاری جلسات شورای شهر در محلات مختلف

وی تصریح کرد: باید ماهی دو مرتبه جلسات شورا را با حضور شهردار و معاونانش به محلات مختلف برگزار کنیم. قرار است تا هر دو ماه یک بار جلسات شورای شهر را به مسجد برده و با حضور اعضای شورای شهر و هیات امنای مسجد، شهردار و معاونین شهردار مسائل و مشکلات آن منطقه بررسی و حل کنیم.

بیات ادامه داد: با تهیه و توزیع بروشورهایی در راستای اطلاع شهروندان از حقوقشان و همچنین وظایف آنها میتوان مقداری تناقضات را حل کرد.

دبیر شورای شهر و شهرستان خمین در خصوص موضوع ترافیک شهری و کاهش آن گفت: با توجه به بودجه این دوره از شورا مصوباتی را داریم که در سال آینده بتوان طرح هایی را اجرا کرد از جمله این طرح ها می توان به طرح 35 متری حد فاصل ورودی جاده اراک به سمت تالار رحمانیه اشاره کرد که انشالله در سال آینده این جاده بازگشایی خواهد شد که حدود 50-60 درصد این طرح تاکنون انجام شد و بازگشایی این طرح در ترافیک شهر بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: 24 متری یادگار حضرت امام پشت امامزاده ابوطالب حد فاصل فلکه 15 خرداد به سمت خیابان فردوسی است که سه الی چهار تملک این جاده هم بازگشایی می شود و ترافیک شهری را کاهش می دهد.

بیات افزود: طرح دیگر در خیابان ساحلی از حد فاصل پل احمدآباد به سمت میدان ریحان است که حدودا 60-70 درصد کار انجام شده و فقط کارهای آسفالت است که اگر 17 تملک آنجا انجام شود که حداقل 70 درصد مسیر اگر آسفالت بعد از عید بازگشایی شود و ترافیک آن به میدان ریحان انجام شود.

کاهش ترافیک شهر با تبدیل میدان قدس به چهارراه

دبیر شورای شهر و شهرستان خمین با بیان این که شهردار اقدامات خیلی خوبی در شهر انجام دادند، افزود: از کارهای خوب وی می توان به تبدیل میدان قدس خمین به چهارراه اشاره کرد که این موضوع باعث حل مشکل ترافیک در آن منطقه شد.

وی ادامه داد: در بحث حوزه عمرانی در جاده گلپایگان از طریق استاندار مرکزی و معاون عمرانی استانداری پیگیری کردیم و وی قول مساعدت دادند تا انشالله یک زیرگذر و روگذری برای ورودی آرامستانی در جاده گلپایگان قرار دهند تا وسایل نقلیه ای از آرامستان بیرون می آیند این مسیر را خلاف نیایند.

901/900

کد خبر: 908044

وب گردی

وب گردی