قیمت پایین طلا نسبت به اونس جهانی/ اقدامات بانک مرکزى تاثیر زیادی بر بازار ندارد

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا متاثر از نرخ دلار و اونس جهانی است، بنابراین نمی توان در انتظار تاثیر زیاد اقدامات اخیر بانک مرکزی بر بازار باشیم.

سید قوام الدین امین، عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به روند بازار طلا در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و نیز خروج سپرده‌های مردم از بانک، شاهد افزایش میزان تقاضا در بازار طلا بودیم که این امر بی‌تاثیر در صعودی شدن قیمت طلا در بازار نبود و نرخ سکه به دلیل نوسان بیش از حد در بازار نزدیک به 80 تا 100 هزار تومان حباب قیمتی دارد.

او در ادامه بیان کرد: بانک جهت ایجاد ثبات قیمت در بازار اقدام به پیش‌فروش سکه به صورت 6 ماهه و یک ساله کرد که در صورت ادامه این اقدام بانک مرکزی، شاهد کاهش حباب قیمت سکه در بازار خواهیم بود.

امین به تاثیر اقدام بانک مرکزی بر بازار طلا و سکه اشاره کرد و افزود: به طور حتم این اقدام تا حدودی بر قیمت سکه و طلا تاثیرگذار خواهد بود اما با توجه به اینکه قیمت طلا متاثر از نرخ دلار و اونس جهانی است، بنابراین نمی توان در انتظار تاثیر زیاد این اقدام بر بازار باشیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت طلا باید همسو با قیمت اونس جهانی باشد، گفت: در حال حاضر قیمت طلا با توجه به قیمت کنونی اونس طلا پایین است، بنابراین افزایش نرخ سود بانکی ممکن است تا حدودی بر قیمت سکه تاثیر گذار باشد اما تاثیر چندانی را در بازار طلا نخواهد داشت.

او پیش بینی خود از روند بازار طلا و سکه طی روزهای آینده را اینگونه بیان کرد: کاهش نرخ سود بانکی، خروج سرمایه های مردم از بانک ها و نیز ورود سرمایه های سرگردان در بازار، باعث داغ شدن بازار طلا و سکه و ارز شد و می‌توان گفت که در این مدت خریدار سکه بیش ازخریدار طلا بود.

امین در پایان اظهار داشت: در صورتی که قیمت دلار نزولی شود، نرخ طلا و سکه هم به مراتب با کاهش همراه می شود اما در صورتی که این اقدام بانک مرکزی تاثیری را بر نرخ دلار ایجاد نکند، نرخ طلا و سکه هم تغییر چندانی را در بازار تجربه نخواهد کرد.

401

کد خبر: 908067

وب گردی

وب گردی