تقدم پرورش بر آموزش / لزوم تمرکز بر مسائل پرورشی و آموزش مسائل دینی در سما

رئیس سازمان سما با توجه به ظرفیت های خالی مجموعه سما، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه همکاران را مهم ترین عامل برای ارتقا کیفیت کار مجموعه سما برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سما، دکتر علیرضا منظری توکلی در گردهمایی دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی سما استان‌ها که با حضور و دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی، مدیران و روسای ادارات حوزه ستادی در سازمان سما برگزار شد با تسلیت شهادت ریحانه النبی اکرم از خدای متعال خواست تا همگان را در مسیر این بانوی عزیز ثابت قدم و استوار نگه دارد.

وی با توجه به شخصیت والای فاطمه زهرا (س)، ایشان را نمونه کامل زن مسلمان دانست که الگوی تمام عیاری در نقش فرزندی، همسری و مادری بودند و چگونه زیستن را به زنان مسلمان آموخته اند.

رئیس سازمان سما با ذکر حدیثی از کلام فاطمه مرضیه (س) که روی گشاده، زبان گویا، دست بخشنده و قلب مهربان را چهار نشانه بهشتیان برشمرده؛ افزود:«با سنجش این معیارها در خود می توانیم دریابیم که ما تا چه اندازه به بهشت نزدیک هستیم.»

منظری توکلی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که در قالب شعری عنوان داشته اند چون وا نمی‌کنی گرهی، خود گره مشو// ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست، خاطرنشان کرد: «مراجعان ما انتظار دارند که ما مشگل گشای آنها باشیم، در برخی موارد که قوانین دست ما را بسته است می‌توان با استناد به این کلام نورانی حضرت زهرا(س) و با توجه به کرامت انسانی، با آنها برخورد کنیم. واقعیت این است که ارباب رجوعان، ارباب ما هستند اما گاهی وقت‌ها پشت میزنشینی ما را از این نکته غافل می کند که حرمت مردم را نگه داریم و یقین بداریم در این صورت خداوند نیز ما را عزیز خواهد کرد.»

معاون دانشگاه آزاد اسلامی، زبان گویا و شیرین را لازمه کار مدیران دانست و یادآوری کرد: «گاهی زخم زبان از زخم شمشیر برنده تر است. یادمان باشد به عنوانه مسئولی که در جایگاهی قرار داریم در مقابل روح و روان مردم باید پاسخگو باشیم.»

وی ادامه داد: «به درستی کلام معصوم توجه می کند که نیازهای مردم به شما نعمت های خداوند است، پس ما باید از این نعمت ها استقبال کنیم که اگر با این نگرش به نیازهای مردم نگریسته شود احساس رضایت درونی خوبی در ما شکل می گیرد.»

دست بخشنده از دیگر تاکیدات رئیس سازمان سما برای زندگی اداری و شخصی افراد بود.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ضرورت داشتن قلبی مهربان، از این 4 عامل به عنوان ابزارهای لازم برای انجام کار فرهنگی و موفقیت در رقابت‌ها یاد کرد.

منظری توکلی با معرفی کتاب «کشتی پهلو گرفته» اثر سیدمهدی شجاعی و «زندگی حضرت فاطمه زهرا» اثر دکتر شهیدی پیشنهاد برگزاری مسابقه ای از این دو اثر فاخر در واحدها را داد.

رئیس سازمان سما با تاکید بر تقدم پرورش بر آموزش از موفقیت این روش سخن گفت و از دبیران شورای های نظارت و هماهنگی خواست تا بر مسائل پرورشی و آموزش مسائل دینی تمرکز بیشتری کنند.

وی با تاکید بر سهم کنونی سما از آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک بتوان این سهم را به میزان قابل توجهی افزایش داد و از الگوی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوای یک الگوی موفق پیشرو یاد کرد.

رئیس سازمان سما افزود: «تاکید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس این مجموعه بر مدرسه‌داری است که هم از لحاظ تاثیرگذاری در آینده و هم رشد اقتصادی موثر است و نقطه قوتی برای مجموعه سما خواهد بود.»

از میان برداشتن خط کشی و تفکیک میان دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه سما از دیگر سیاست‌ها و راهبردهای هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی منظری عنوان شد.

وی با توجه به حذف دوره کاردانی و کاهش دانشجو به عنوان چالش مجموعه‌های دانشگاهی از مشکل آموزش و پرورش در تامین کلاس‌های مورد نیاز با توجه به هرم جمیتی و حذف آزمون تیزهوشان به عنوان فرصت‌های پیش رو یاد کرد و از همکاران خواست تا با اتخاذ سیاست های درست از این پتانسیل های پیش رو بهره لازم را ببرند.

کد خبر: 908083

وب گردی

وب گردی