شهردار چاف و چمخاله و هیأت همراه با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان دیدار کردند

در این دیدار طرفین درباره مسائل مربوط و همکاری بیشتر شهرداری چاف و چمخاله با دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس کمیل لاهوتی شهردار چاف و چمخاله با تبریک به مناسبت انتخاب دکتر سیروس بیدریغ به عنوان رئیس واحد لاهیجان و با توجه به وجود سرمایه های ارزشمند موجود در دانشگاه و نقش پررنگ استادان، دانشجویان و کارمندان در توسعه استان، همکاری بیشتر واحد علی الخصوص در زمینه انجام طرحهای تحقیقاتی در مرکز تحقیقات شیلات دکتر کیوان مستقر در چمخاله را خواستار شد.

بیدریغ نیز با توجه به ظرفیت‌های بالقوه واحد لاهیجان از جمله اعضای هیأت علمی و دانشجویان به ویژه در رشته های شیلات و کشاورزی ، را بستری آماده برای پژوهشگران دانست و آمادگی همه جانبه واحد را در حل مشکلات استان و کشور و همکاری با اعلام کرد.

لازم به ذکر است، استاد فقید دکتر امین کیوان طرح اولین پایگاه تحقیقاتی علوم شیلاتی را در سال 1375 ارائه کرد به همین منظور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، زمینی را به مساحت حدود 2هکتار در منطقه ی چمخاله در اختیار مرکز قرار داد. در این مرکز، کارگاه ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی برای گرایش های اصلی شیلات شامل بهداشت و بیماریهای آبزیان، بیوتکنولوژی آبزیان، آب شناسی و آلودگیهای آب، تغذیه و فراورده های شیلاتی ،فیزیولوژی آبزیان و تکثیر و پرورش آبزیان پیش بینی و راه اندازی شد.

در حال حاضراساتید و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد شیلات دانشگاه آزاد اسلامی کارورزی، طرح های تحقیقاتی ،پروژه ها و پایان نامه های تحصیلی خود را در این مرکز انجام می دهند که حاصل آن ها مقالات علمی و ایجاد راهکارهای عملی جهت حل مشکلات و پاسخ به پرسش های موجود در این رشته است.

کد خبر: 908123

وب گردی

وب گردی