توضیحات معاون استاندار کرمانشاه پیرامون آبگرفتگی و مصائب زلزله زدگان پس از بارش باران

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به بارندگی شدیدی که روز گذشته در این استان رخ داد، گفت: گروه های امدادی و تخلیه آب را به مناطق زلزله زده فرستاده ایم تا آب ناشی از بارش باران را تخلیه و به مردم کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، بارش ها در استان کرمانشاه از روز گذشته جمعه 27 بهمن ماه آغاز شده که تا صبح امروز میانگین این بارش‌ها به 40 میلیمتر رسیده است.

براثر تداوم این بارش ها، آب ناشی از بارندگی وارد چادرها شده و مردم سرپل ذهاب با مشکلات جدیدی روبرو شده اند، این در حالی است که در یکی از روستاهای توابع گیلانغرب کرمانشاه که واقع در پایه کوه بوده است به علت شدت بارش باران، زمین رانش داشته و بر اثر ریزش کوه یک نفر جان خود را از دست داده است.

مجتبی نیک کردار با اشاره به بارندگی شدیدی که روز گذشته در کرمانشاه بارید، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: گروه های امدادی و تخلیه آب را به مناطق زلزله زده فرستاده ایم تا آب ناشی از بارش باران را تخلیه و به مردم کمک کنند.

یک کشته بر اثر ریزش کوه در گیلانغرب

وی با بیان این که بارش باران هیچ خسارت جانی در سرپلذهاب نداشته است، تصریح کرد: براثر این بارش در گیلانغرب طی روز گذشته روستای چمن گلین از توابع بخش مرکزی این شهرستان دقیقا در پایه کوه قرار دارد که براثر این بارندگی زمین رانش داشته و با ریزش کوه یک نفر در این روستا کشته شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: در چند ماه گذشته ما به آن روستا رفته و گفتیم این منطقه به دلیل واقع بودن روستا در پای کوه، زندگی در آنجا بسیار خطرناک است و شهرک جدید و مناسبی را به آنها پیشنهاد دادیم که به آنجا جابجا شوند و اهالی روستا هم موافقت کردند اما ظاهرا پشیمان و جابجا نشدند.

نیک کردار ادامه داد: مردم روستا نسبت به جابجا شدنشان کوتاهی کرده اند والا محل جدید وجود داشت که متاسفانه مردم به آنجا جابجا نشدند.

وجود 60 هزار واحد تعمیری در سرپلذهاب

وی در رابطه با وضعیت مردم سرپلذهاب اظهار داشت: 60 هزار واحد تعمیری در این منطقه داریم به آن معنا که اکثر این واحدها احتیاج به تعمیرهای جزئی دارند و حدود 5 هزار واحد تعمیر شده و مردم می توانند در آن واحدها زندگی کنند اما نمی دانم چرا عده ای در چادر زندگی می کنند و به خانه تعمیری نمی روند.

زلزله 7.3 ریشتری تکرار نخواهد شد

وی افزود: روز اول که به سرپلذهاب رفتم طی 10 روز از شب اول به خانه سازمانی فرماندار رفتیم که حتی دیوار خانه ریخته بود اما به داخل خانه رفته و خوابیدیم و زندگی کردیم.

نیک کردار تصریح کرد: زلزله 7.3 ریشتری تکرار نخواهد شد؛ پس لرزه بسیار است اما خانه ای که آن زمان مقاومت کرده به مقاومت خود ادامه خواهد داد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: کسانی که خانه شان تعمیری است باید خانه اش را تعمیر و زندگی خود را شروع کنند.

خانه عمده چادرنشینان فقط احتیاج به تعمیر دارد/ وجود 4 هزار واحد تخریبی در سرپلذهاب

وی تصریح کرد: در حال حاضر عمده چادرنشینان افرادی هستند که خانه هایشان فقط احتیاج به تعمیر دارند.

نیک کردار با بیان این که 4 هزار واحد تخریبی در سرپلذهاب وجود دارد، گفت: دستور تحویل کانکس به صاحبان این واحدهای تخریبی داده شده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان این که خانواری بدون کانکس در سرپلذهاب نداریم، گفت: بعضا عده ای مستاجرهایی بودند که کانکس به آنها تحویل داده شد و برخی هم به دلیل آنکه به تازگی صاحب فرزند شدند کانکس دریافت کردند.

وی افزود: حدود 2-3 هزار نفر 5 میلیون تومان وام دریافت کرده اند تا جایی را برای خود تهیه کنند.

نیک کردار با بیان این که زندگی در زیر چادر بسیار سخت است، افزود: تمام تلاش خود را برای برگرداندن مردم به زندگی عادی شان انجام می دهم اما عده ای فکر می کنند اگر در زیر چادر زندگی کنند امکانات دریافت خواهند کرد.

901/900

کد خبر: 908193

وب گردی

وب گردی