استاندار می مانم

استاندار خراسان رضوی در رابطه با تغییر یا ابقایش در استانداری خراسان رضوی گفت: دولت و رئیس جمهور حق تصمیم گیری و چینش نیروها و مسوولین را دارند اما آخرین مطلبی که به من ابلاغ شده خلاف تغییر من در استانداری است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری بطور همزمان در ۹ استان به دستور رئیس جمهوری با مشارکت دولت و بخش خصوصی در بهمن ماه آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی مراسمی در محل وزارت راه و شهرسازی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان‌های منتخب بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را صادر کرد.

علیرضا رشیدیان در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: بیش از 5600 هکتار بافت فرسوده در شهرهای مختلف خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد بیش از 3700 بافت در شهر مشهد وجود دارد.

وی ادامه داد: در شهر مشهد حدود هشت پهنا و 66 محله وجود دارد که براساس طرحی که در ستاد بازآفرینی شهری تصویب شده ما در هر منطقه زمینی را مشخص میکنیم و با کمک سازمان راه وشهرسازی بارگذاری و آن را مشخص و توسط شهرداری مسوول مشخصی برای آنجا تعیین و با همکاری بخش خصوصی که برای آنجا محقق میکند و کمک بانک ها برای تخریب یا جایگزینی ساختمان های جدید به جای بافت های فرسوده کارها انجام می شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: تقریبا اولین پروژه را در منطقه شهرک شهید رجایی آغاز کرده ایم که امیدواریم انشالله آن را به عنوان نمونه در اقتصاد با سرمایه گذاری برای بقیه سرمایه گذاران گسترش دهیم.

ایجاد وسایل نقلیه برای انتقال زائرین به حرم

رشیدیان در پاسخ به این سوال که برای مشکل پارکینگ در حرم مطهر امام رضا (ع) چه برنامه ای دارید، گفت: در جلسه ای که با عزیزان در آستان قدس و شهرداری داشتیم این مطلب جزو مطالب مورد نیاز و ضروری قرار گرفته که طرح های بسیار متنوعی دنبال می شود که این طرح شامل یک مجموعه طرح ها است.

وی ادامه داد: یکی از این طرح ها حفظ پارکینگهای حرم است و طرح دیگر تامین پارکینگ هایی در مناطق دورتر و ایجاد وسایل نقلیه برای انتقال زائرین به حرم است تا زائرین برای رفتن به حرم امام رضا (ع) نیازی به وسیله نقلیه خود نداشته باشند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این طرح ها در حال پیگیری هستند و قرار است شهرداری با همکاری آستان قدس در مناطق دورتر زمین هایی در تملک خود درآورد و برای آنها مجوز پارکینگ داده شود.

به عنوان استاندار در خراسان رضوی خواهم ماند

رشیدیان در رابطه با تغییر یا ابقایش در استانداری خراسان رضوی گفت: دولت و رئیس جمهور حق تصمیم گیری و چینش نیروها و مسوولین را دارند اما آخرین مطلبی که به من ابلاغ شده خلاف تغییر من در استانداری است.

901/900

کد خبر: 908242

وب گردی

وب گردی