یکسان سازی هرگز نمی تواند رشدی برای جامعه بشری ایجاد کند

عباس سلیمی نمین در همایش استقلال و ارزش های جهانی گفت: یکسان سازی هرگز نمی تواند رشدی برای جامعه بشری ایجاد کند، در طول تاریخ ایران با جهان وطنی به بالاترین حد از تحقیر ممکن رسیدیم.

به گزارش سرویس دانشگاه ایسکانیوز، عباس سلیمی نمین در هماش استقلال و ارزش های جهانی در سالن شهید رجب بیگی دانشگاه تهران گفت: امروز اینگونه القا می شود که برای دستیابی به فهم مشترک باید یکسان سازی و جهانی شدن تحقق پیداکند و بدون جهانی شدن قادر به فهم مشترک نیستیم.
وی با اشاره به تفاوت فاحش معنای جهانی شدن و جهانی سازی گفت: هر چه زمان بیشتری می گذرد امکان درک مشترک به دلیل جهانی سازی بیشتر می شود، افراد با ابزارهای ارتباطی آشنا می شوند و می توانند تفکرشان را جهانی سازی کنند.
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: جهانی شدن یعنی اینکه ملت ها از تفکر و اندیشه خودشان تهی شوند و قالب واحدی بر انسان ها حاکم شود.
وی با اشاره به تاریخچه جهان وطنی در تاریخ کشور گفت: جهان وطنی مدلی از جهانی شدن است که انسان ها به وطن واحد بیندیشند و جهان وطنی فکر کنند.
سلیمی نمین تصریح کرد: همه جهان وطنان حول یک اندیشه و برای منافع کشوری خاص حرکت می کنند و اولین چیزی که در این میان قربانی می شود فرهنگ، منافع مادی و سایر موهبت های جامعه است و در قالب جهان وطنی همه این قابلیت ها نادیده گرفته می شود.
وی با اشاره به تناقض آشکار در اندیشه و عمل جهان وطنان گفت: همان کسانی که نفی وطن را مطرح می کنند و خروج از مرزهای فیزیکی را به عنوان راه حل بشری ارایه می کنند در قبال موضوع اسرائیل با تمام توان برای ایجاد یک کشور کاذب بسیج می شوند.
این استاد سیاسی اظهار داشت: جهان وطنی از پایان دوره قاجار زمینه تسلط بیگانه بر ایران را ایجاد کرد و در قالب همین اندیشه بود که جهانی شدن صورت پیشرفته و جدید جهان وطنی است.
وی با بیان اینکه جهان وطنی هیچ زمانی برای ملت ایران دستاوردی نداشته است، افزود: همه جهان وطنان در نفی هویت حرکت کردند، در تقابل و ضدیت جهان وطنان در رفتارشان و حرکت سیاسی شان، تقابل جدی با هویت ملت ایران تشکیل می دهد.
سلیمی نمین تنها راه خروج از جهان وطنی و تحقیر بی سابقه ایران توسط بیگانگان را حرکت در مسیر استقلال توصیف کرده و افزود: شاید برخی تصور کنند جهان وطنان با نفی هویت ایران، هویت جدیدی به ملت ایران بخشیدند و داشته های جدیدی افزودند، حتی چنین چیزی را هم در تاریخ ایران شاهد نیستید.
وی افزود: برای یکسان سازی و تبدیل انسان های جوامع مختلف به یک مصرف کننده صرف، انسان ها باید تحقیر می شدند؛ در تاریخ ایران و ملت هایی که سلطه را پذیرفتند تحقیر را در بالاترین سطح ممکن می بینید.
این کارشناس سیاسی تاکید کرد: یکسان سازی هرگز نمی تواند رشدی برای جامعه بشری ایجاد کند، در طول تاریخ ایران با جهان وطنی به بالاترین حد از تحقیر ممکن رسیدیم.

کد خبر: 908252

وب گردی

وب گردی