اهالی سینما در مورد جشنواره فیلم و عکس راه آهن چه گفتند؟

همزمان با دومین دورۀ برگزاری جشنواره فیلم و عکس راه آهن هنرمندان بسیاری ضمن تقدیر از این حرکت فرهنگی توسط سازمانی که تا پیش از این شاید کم تر در کار فرهنگی و هنری ورود کرده بود به ارائه اظهارنظر در خصوص این موضوع پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی فقیه(بازیگر سینما و تلویزیون):جشنواره ها کاری می کنند تا فیلمسازان به سراغ تولید بروند. همه چیز از فیلم کوتاه شروع می شود و این که در جشنواره به آن ها بها داده میشود، نقطه عطفی برای دیده شدن فیلمساز است.

* علیرضا جعفری (بازیگر سینما و تلویزیون):تقابل زندگی شهری با قطار و کلی آرزوهای قشنگ زندگی مردمان حاشیه راه آهن بستر خوبی برای فیلمسازی است که باید فیلمسازان آن را به تصویر در آورند.

*علیرضا زرین دست (مدیر فیلمبرداری سینما): فلز و به خصوص ریل و همینطور تمام تجهیزات جنگی، ظرفیت فوق العاده ای برای فیلمسازی و عکاسی دارند. ترکیب بندی و پرسپکتیوی که در راه آهن وجود دارد، هنرمندان را شیفتۀ خود کرده است.

*مصطفی رزاق کریمی(مستند ساز): فیلم های زیادی با موضوع قطار و راه آهن داشتم که مهمترین آن ها «پلی به درازای تاریخ» و به تهیه کنندگی حوزه هنری است. سعی کردم تا در این فیلم به توانمندی های راه آهن در اقصی نقاط ایران بپردازم و بسیار نیز مورد استقبال مردم قرار گرفت و حتی در جشنواره ای در اسپانیا، جزو فیلم های برتر صنعتی قرار گرفت.

* خاطره حاتمی (بازیگر سینما و تئاتر): اصلی ترین لازمه های هنری را در قطار می توان دید و به نوعی ؛ فاصله، وصال و فراغ را در آن شاهدیم.

*فرهاد توحیدی(فیلنامه نویس سینما): تولیدات هنری جوابگوی خدمات رسانی راه آهن نیست. هر چه در این حوزه کار شود، باز کم است و باید در کارهای هنرمندان براهمیت راه آهن تأکید شود.

*فاطمه گودرزی (بازیگر سینما و تلویزیون): زیبایی راه آهن در خطوط موازی و پرسپکتیو آن نهفته است و مسیر و حرکت رو به افق، حس آیندۀ مبهمی را در میان انسان ها به تصویر می کشد و از این نظر بر جذابیت آن می افزاید.

*عزت الله رمضانی فر (بازیگر سینما و تلویزیون): حس راحتی و افزایش سرعت قطار های فعلی در مقایسه با گذشته قابل مقایسه نیست و روز به روز هم شاهد تغییرات زیادی را در ناوگان ریلی شاهد هستیم

*رضا ناجی (بازیگر سینما و تلویزیون): با بازی در فیلم "تونل 18 " که در خصوص مرحوم ریز علی خواجوی(دهقان فداکار) است با سرمایه نهفته در راه آهن و اینکه چه خدماتی این سازمان به مردم می دهد، بیشتر آشنا شدم.

503

کد خبر: 908332

وب گردی

وب گردی