تنها کار شورای پنجم  تا امروز صحبت ، جلسه ، تذکر و انتقاد بوده است

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت :مسئولیت و نظارت بر شهر تهران کار سخت و دشواری است و افراد وارد شده در شورا تازه کار هستند و تنها کاری که تا امروز از این عزیزان مشاهده کرده ام صحبت ، جلسه ، تذکر و انتقاد بوده است.

مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: شورای پنجم تازه در اول راه خود است و آن کار صحیح و درستی نیست.در واقع مسئولیت و نظارت بر شهر تهران کار سخت و دشواری است و افراد وارد شده در شورا تازه کار بوده و تنها کاری که تا امروز از این عزیزان مشاهده کرده ام صحبت ، جلسه ، تذکر و انتقاد بوده است .

وی گفت : نمی توان در این زمان کوتاه و با این نوع فعالیت، عملکرد شورای پنجم را مورد ارزیابی قرار داد و به اعتقاد من حداقل باید یکسال از فعالیت شورای جدید بگذرد تا بتوان عملکرد آن ها را مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود :نحوه ورود و میزان کاری که در شورای چهارم اجرا می شد در شورای پنجم به کلی تغییر کرده است.


مهدی چمران با اشاره به طرح جدید ترافیک گفت : اجرای این طرح فقط برای کاستن از آلاینده های هوا و کاهش ترافیک است.اینکه براساس نظر و عقیده شخصی بخواهیم درباره درست یا غلط بودن این طرح صحبت کنیم کار نادرست و اشتباهی است فقط باید به این نکته توجه کنبیم که نباید هدف از اجرای طرح در آمدزایی باشد.

وی تصریح کرد :برای اجرای طرح جدید ترافیک باید یک پیوست مطالعاتی علمی وجود داشته باشد تا معایب و مزایای اجرای این طرح معلوم شود ما در شورای چهارم درخواست پیوست دادیم که در آخر این طرح در شورا مطرح نشد و مورد تایید قرار نگرفت .

رییس سابق شورای شهر تهران گفت: در شورای پنجم دوباره این موضوع مطرح شد که ایراداتی براین طرح وارد شده است که باید ایرادات این طرح اصلاح شود بنابر این بجز فرمانداری ،این طرح باید در شورای عالی ترافیک کشور رفته و طی جلسه ای که در وزارت کشور که به ریاست وزیر کشور و تعدادی از معاونان وزرا به همراه رییس راهنمایی و رانندگی برگزار می شود درباره این طرح تصمیم نهایی بگیرند و نرخ آن در شورا تصویب شود.

این در حالی است که چندی پیش محسن پیرهادی عضو سابق شورای شهر تهران درباره طرح جدید ترافیک گفت :مسئولان امروز شهری به عواقب کار آگاه نیستند، به هنگام تصویب و پیاده سازی این طرح ، حجم زیادی از خودروها به سمت مرکز شهر می آیند و میزان آلایندگی هوا افزایش می یابد و بعضی از کارشناسان معتقدند پس از اجرای این طرح در شهر ، پس از یکی دو روز تهران از لحاظ ترافیک قفل می شود.


برای مطالب بیشتر اینجا را بخوانید.



خبرنگار:حسین طالبی

706

کد خبر: 908440

وب گردی

وب گردی