شهردار  تهران : جمع‌آوری سرویس ادارات تصمیم اشتباه و غلطی بود

به اعتقاد شهردار تهران، جمع کردن سرویس ادارات تصمیم اشتباه و غلطی بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمد علی نجفی در هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک گفت: با یک مرور ذهنی به راحتی می توان چند مرکز تجاری بزرگ را در ذهن زنده کرد که واقعا دسترسی های آنها از نظر حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده بسیار مشکل است.

وی افزود:در هیچ یک از بسیاری موارد، هیچ مولفه انسان محوری درباره تصمیم گیری ها مد نظر نبوده و همین امر باعث شده است که پویایی انسان و همچنین انسان به عنوان سلول بنیادین در زیست شهری مورد غفلت واقع شود.

نجفی ادامه داد:در نتیجه این غفلت، امروز شهر تهران در بین کلانشهرهای مهم دنیا جزو پائین ترین رتبه ها از نظر درصد سفرهای شهری با حمل و نقل عمومی است.

شهردار تهران گفت:اگر بتوانیم شبکه ریلی شهرهای اقماری به تهران را راه اندازی کنیم و در خود شهر تهران حمل و نقل عمومی را از نظر کمی و کیفی توسعه دهیم قطعا این اصلی ترین راه حل مشکل حمل و نقل عمومی و حل ترافیک در تهران است.

نجفی خاطرنشان کرد:اولویت قائل شدن برای خودروهای پر سرنشین و حتی ایجاد مسیر حرکت سریع توسعه سرویس های ادارات به خصوص در مناطق مرکزی شهر اهمیت بالایی دارد اما در سال های گذشته برعکس این عمل کردیم و بخشی از ادارات که سرویس حمل و نقل تامین می کردند، دولت تشویق کرد به جمع آوری سرویس ها که تصمیم اشتباه و غلطی بود. در نتیجه، بخشی به حمل و نقل عمومی روی آوردند و بقیه از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده کردند.
706

کد خبر: 908477

وب گردی

وب گردی