سلطانی فر: دولت باید تنها  بستر کار روابط عمومی‌ها را فراهم کند

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، گفت: حرفه‌ای‌های روابط عمومی باید در تشکیل و راه‌اندازی نظام روابط عمومی پیشقدم باشند و دولت فقط بستر را فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز از کمیته ارتباطات خانه روابط عمومی ایران، محمد سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در دیدار و گفتگو با تنی چند از اعضای هیات موسس خانه روابط عمومی ایران گفت: حرفه‌ای‌های روابط عمومی باید در تشکیل و راه اندازی نظام روابط عمومی پیشقدم باشند و دولت فقط بستر را فراهم کند.

وی افزود: دولت نباید در خصوص مسایل حرفه‌ای رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها چه در تدوین قانون، طرح و... هیچگونه دخالتی داشته باشد و نظام حرفه‌ای گرایی روابط عمومی و رسانه‌ها باید توسط خود اساتید و صاحب نظران در این دو حوزه طراحی وارئه شود.

سلطانی فر حمایت، نظارت و آموزش را وظایف اصلی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: دولت در امور حرفه ای و کارشناسی باید دخالت‌هایش را به حداقل رسانده و تنها سازکار اجرایی طرح‌ها وبرنامه‌های انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی این حرفه‌ها را فراهم آورد. برای مثال رتبه‌بندی رسانه‌ها کار این معاونت نیست، چراکه مخاطبان رسانه‌ها باید مشخص کنند که چه رسانه‌ای برتر و بیشتر مورد استقبال است.

در این دیدار همچنین برخی از اعضای هیات موسس خانه روابط عمومی، در خصوص لزوم استاندارسازی روابط عمومی‌ها، تشکیل نظام روابط عمومی در کشور، احیای اداره هماهنگی‌های روابط عمومی در وزارت ارشاد، لزوم توجه جدی به آموزش شاغلان روابط عمومی و حمایت از تشکل‌های صنفی و علمی روابط عمومی نکاتی را بیان کردند.

502

کد خبر: 908534

وب گردی

وب گردی