آثار مثبت آیین­ نامه تشویق و رکود اعضای هیأت علمی در حوزه پژوهش

مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از روند رو به افزایش کیفیت فعالیت­های آموزشی و پژوهشی با اجرای آیین­ نامه تشویق و رکود علمی اعضای هیات علمی خبر داد.

علیرضا وحیدی مدیر کل اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: آیین­ نامه تشویق و رکود علمی، اعضای هیات علمی برای اولین بار در آموزش عالی توسط دانشگاه آزاد اسلامی در جهت ارزیابی فعالیت­های علمی آنان و پویایی دانشگاه تهیه و در اردیبهشت ماه سال 1395 ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: افزایش کیفیت فعالیت­های آموزشی و پژوهشی از ارکان اصلی وظایف اعضای هیات علمی است و آثار مثبت و چشمگیر این آیین­ نامه بخصوص در حوزه پژوهشی کاملاً مشهود است .

وحیدی افزود: اولین بار در شهریورماه 96 رکود اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام و به همین ترتیب در اسفندماه سال جاری پس از انجام بررسی­ های لازم اعلام خواهد شد.

مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به لزوم حضور 32 ساعت در هفته برای اعضای هیات علمی تمام وقت، نسبت به تخصیص دفاتر و اتاق مناسب با امکانات اداری در راستای پاسخگویی به سوالات آموزشی و پژوهشی دانشجویان و انجام پژوهش­های علمی توسط آن ها و ایجاد محیط یادگیری پویا و خلاق در واحدهای دانشگاهی تأکید کرد.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد که بتوان با حضور تمام وقت اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی و تقویت کیفی و بالا بردن سطح پژوهش­های بنیادی و کاربردی به روند توسعه و شکوفایی جامعه سرعت و شتاب هرچه بیشتری بخشید.

202

کد خبر: 908536

وب گردی

وب گردی