جزئیات سفر دکتر رهبر به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

دوازدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی همدان ظهر امروز به ریاست دکتر فرهاد رهبر برگزار شد.

دکتر مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، با اعلام جزئیات سفر دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دوازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه ازاد اسلامی استان قزوین با حضور دکتر رهبر، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و دیگر اعضای هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

موسی خانی با بیان اینکه مطلع حضور دکتر رهبر در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین زیارت قبور شهدای گمنام این دانشگاه بود، افزود: دکتر رهبر پس از حضور در مزار شهدای گمنام، از چند پروژه مهم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازدید کردند.

وی در خصوص جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: در این جلسه در خصوص بودجه دانشگاه تبادل نظر صورت گرفت و همچنین 13 مصوبه دیگر نیز در جهت توسعه شرکت های دانش بنیان، تبدیل به احسن کردن اموال دانشگاه، توسعه زیرساخت های مختلفی که نیاز به مصوبه هیأت امنا داشت و همینطور چارت سازمانی استان از نتایج جلسه امروز بود.

موسی خانی از مصوبه ای با حمایت استاندار قزوین در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: در تبدیل به احسن کردن برخی املاک و زمین های دانشگاه برای توسعه صنعتی استانداری محترم حمایت خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به تاکیدات دکتر رهبر در خصوص تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان، افزود: توسعه برخی محصولات دانشگاه و همچنین توسعه و ارتقای سهم درآمدهای شرکت های دانش بنیان در بودجه سال آینده مورد تاکید دکتر رهبر و همچنین تولید انبوه خودروی برقی از دیگر پیگیری ها و سفارش های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در ادامه گفت: دکتر رهبر با اشاره به شایستگی ها و امکانات موجود با توجه به سابقه و حسن شهرت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، بیش از پیش بر اتخاذ تصمیماتی مبنی بر هموار شدن راه ورود محصولات دانشگاهی به بازار تاکید کردند و قرار شد در این زمینه کارنامه بهتری داشته باشیم و بتوانیم محصولاتی که مورد نیاز کشور است را تولید و از فعالیت های تجاری حمایت کنیم.

وی به تجربیات دکتر رهبر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه اشاره کرد و گفت: در بحث بودجه دانشگاه با توجه به حجم بالای نیروی انسانی، کنترل هزینه ها، استفاده بهینه از ظرفیت های نیروی انسانی و صرفه جویی در هزینه های غیرضرور مورد تاکید و تایید اعضای هیأت امنای استان قرار گرفت.

موسی خانی ادامه داد: یکی از راه های صرفه جویی در هزینه ها اجرای طرح یکپارچه سازی است. کاهش تعداد حوزه های تصمیم گیری و نهایتا چابک سازی ساختار سازمان از دیگر تصمیمات اخذ شده در جلسه امروز بود.

وی افزود: در خصوص اینکه در سال آینده چگونه عمل کنیم تا اتکای بودجه از درآمد حاصل از دریافت شهریه را کاهش دهیم بحث های جدی و خوبی صورت گرفت و پیشنهاداتی برای حرکت به سمت درآمدزایی از طریق دیگر منابع ارائه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: امروز در یک برنامه منسجم و با کمترین اتلاف وقت رویس دانشگاه آزاد اسلامی از واحد قزوین بازدید کردند و حضور همه مسئولین در این دانشگاه فرصت مغتنمی بود که ان شاءلله دستاوردهای خوبی با خود خواهد داشت.

کد خبر: 908631

وب گردی

وب گردی