برف و کولاک 7 استان کشور را درنوردید/امدادرسانی به 2 هزار و 61 نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به عملیات آب گرفتگی ، برف و کولاک در کشور گفت: 7 استان کشور تحت تاثیر برف و کولاک و 4 استان کشور تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار دارند.

شاهین فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی از ٢٨ بهمن تا ساعت 8 صبح امروز گفت: 4 استان کشور شامل ایلام ، خوزستان ، کردستان و همدان تا ساعت 8 صبح امروز تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

به گفته وی ، امدادگران تا کنون به ١٢ شهر و روستا و مناطق عشایرنشین امدادرسانی کرده اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: ماموران سازمان امداد و نجات هلال احمر به 2 هزار و 61 نفر از هموطنان که متاثر از سیل و آبگرفتگی بودندخدمات امدادی ارائه کرده و 15 نفر از آن ها نیز اسکان ضروری داده شدند.

وی افزود: امدادگران در 20 تیم ( 73 نفر) موفق به تخلیه آب از ٢٥٧ واحد منزل مسکونی شدند و عملیات سیل و آبگرفتگی در کردستان ادامه دارد.

فتحی با اشاره به عملیات برف و کولاک از ٢٧ بهمن تا ساعت 6 صبح امروز گفت: در زمان مذکور 7 استان کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، قزوین، کردستان و لرستان تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

وی اضافه کرد : امدادگران تا کنون به 20 محور و هزار و 473 نفر از هموطنان متاثر از برف و کولاک بودند خدمات امدادی ارائه کردند همچنین 5 نفر نیز اسکان ضروری داده شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در پایان گفت: امدادگران در 29 تیم ( 100 نفر) به هموطنان متاثر از برف و کولاک در استان های مذکور خدمات امدادی ارائه کردند.همچنین 239 دستگاه خودرو که در برف گرفتار شده بودند نیز رهاسازی شدند. گفتنی است که عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

701

کد خبر: 908655

وب گردی

وب گردی