آخرین اخبار از جست وجوها برای یافتن لاشه هواپیما/پرواز نخستین بالگرد برای شناسایی منطقه/ محدوده روستای «نُقُل» محل سقوط هواپیما

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آخرین اخبار از جست وجوی لاشه هواپیمای تهران- یاسوج گفت: اگر نقطه ای که اعلام شده دقیق باشد لاشه هواپیما به زودی پیدا خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، ساعت ۸ صبح روز گذشته 29 بهمن ماه یک فروند هواپیمای مسیر تهران ـ یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان پس از پرواز از مهرآباد به سمت یاسوج از رادار خارج شد و سقوط کرد؛ سرنشینان این هواپیما 65 نفر بوده اند که تاکنون هیچ خبری از لاشه هواپیما و سرنشینان آن به دست مسوولین نرسیده است.

امان‌الله جهانبین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آخرین اخبار از جستجوها برای یافتن لاشه هواپیما به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: جلسات تخصصی تا ساعت 3 بامداد برگزار شد، تیم های تخصصی و پهپاد ها تقسیم بندی شده و کارشان را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و نیروهای مقاومت با همراهی هلال احمر به جست وجو پرداخته امید است که هر چه زودتر لاشه هواپیما پیدا شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بالگرد هلال احمر و دیگر بالگردها هم استقرار پیدا کرده اند و فعالیتشان را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به این موضوع که وضعیت جوی هوا خوب است، افزود: با این وجود اما به دلیل وجود برف در ارتفاعات مشکل پیدا کردن مسیر برای نقطه مورد نظر است اما امیدواریم به زودی آنها را پیدا کنیم.

جهانبین تصریح کرد: اگر نقطه ای که اعلام کرده اند دقیق باشد لاشه هواپیما به زودی پیدا خواهد شد اما هنوز زمان مشخصی را نمی توانیم اعلام کنیم.

وی گفت: منطقه ای که به ما اعلام شده بالاتر از روستای نُقُل است، اما آماری که از نقطه رسیده به صورت پراکنده اعلام شده است.

در همین ارتباط فرماندار سمیرم سه نقطه را مکان احتمالی سقوط هواپیما اعلام کرده است و گفت: در دومین روز از حادثه سقوط هواپیمای ای آر تی از بامداد امروز عملیات جستجوی لاشه ی هواپیما با حضور 26 گروه کوهنوردی در قالب 70 نفر ، گروه پهبادی و سه بالگرد در حوالی منطقه آغاز شد.

محمدحسین نصرتی افزود: با مساعد شدن هوا عملیات جستجوی لاشه هواپیما با کمک نیروهای امدادی آغاز می شود.

سرهنگ علی عفیف فرمانده پایگاه چهارم رزمی اصفهان دقایقی پیش اعلام کرد: با توجه به بهبود شرایط آب و هوایی تا 5 دقیقه دیگر نخستین بالگرد از پایگاه چهارم رزمی اصفهان برای شناسایی منطقه و یافتن نشانه هایی از لاشه هواپیمای سقوط کرده به پرواز درخواهد آمد.

آخوندی وزیر راه و شهرسازی که به دستور رئیس جمهور مسئول بررسی و پیگیری سقوط صبح دیروز هواپیمای ای.تی.آر72 شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به یاسوج شده به منظور بررسی اقدامات انجام شده در راه یاسوج است.

در پی جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در ارتفاعات دنا، علی محمد احمدی استاندار و آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان، از امروز تا چهارشنبه دوم اسفند ماه را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

901/900

کد خبر: 908675

وب گردی

وب گردی