جزئیات مکالمات خلبان هواپیمای سانحه‌دیده با فرودگاه یاسوج/ سیستم ELT هواپیما مشکلی نداشت

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: در مکالمات خلبان با فرودگاه یاسوج هیچ مشکلی مطرح نشده و وضعیت پرواز نرمال بود، بنابراین به هیچ عنوان مشخص نیست که چه مشکلی منجر به چنین حادثه ای شده است.

سید محمد تقی طباطبایی، مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به آخرین وضعیت سانحه هواپیمایی تهران - یاسوج پرداخت و گفت: در حال حاضر مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان و نیز معاونین در منطقه حضور دارند و در حال بررسی وضعیت موجود هستند.

او در ادامه به سیستم ELT(فرستنده‌ای که نقطه وقوع سانحه را مشخص می‌کند) این هواپیما که با حاشیه های بسیار زیادی همراه بوده است اشاره و بیان کرد: صحبت هایی مبنی بر عدم پرداخت آبونمان این سیستم مطرح شده بود اما این در حالیست که برای این موضوع آبونمان پرداخت نمی شود، سازمان هواپیمایی کشور موظف به پرداخت هزینه ها است و ایرلاین ها هیچ گونه دخالتی در پرداخت آن‌ها ندارند.

طباطبایی با بیان اینکه سیستم ELT هواپیما با هیچ مشکلی همراه نبوده است، گفت: برای عمل این سیستم، شرایطی وجود دارد که باید براساس آن عمل شود؛ بدین صورت که عمل به این سیستم نیازمند فشاری در حد 5G است که احتمال می رود دلیل عدم عمل این سیستم وارد نشدن نیرو بود که منجر به چنین حادثه ای شده است.

او درخصوص شایعات مبنی بر نقص فنی این هواپیما در تاریخ ۵ بهمن گفت: تعداد هواپیماهایی که به سمت یاسوج سفر می کنند چند فروند هواپیمای ATR است و نقص فنی از جمله عواملی است که برای بسیاری از هواپیماها پیش می آید.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان در پایان با تاکید بر اینکه بعد از پیدا شدن هواپیما نظر قطعی در این زمینه را می توان ارائه کرد اما در حال حاضر صحبت ها مبنی بر عمل سیستم ELT است، اظهار داشت: تمام هواپیماها از سیستم ELT برخوردار هستند و نیازمند آبونمان نیستند، هم چنین در مکالمات خلبان با فرودگاه یاسوج هیچ مشکلی مطرح نشده و وضعیت پرواز نرمال بود؛ بنابراین به هیچ عنوان مشخص نیست که چه مشکلی منجر به چنین حادثه ای شده است.

401

کد خبر: 908739

وب گردی

وب گردی