عملیات جستجوی لاشه هواپیما و آنچه تا اکنون می دانیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آخرین جزئیات جستجوها برای یافتن لاشه هواپیمای تهران- یاسوج گفت: مجددا شرایط جوی هوا کار را بسیار سخت کرده است اما تیم های کوهنوردی، صخره نوردی و سنگ نوردی تماما از نقاط مختلف در حال جست وجو هستند تا سرنخی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، ساعت ۸ صبح روز گذشته 29 بهمن ماه یک فروند هواپیمای مسیر تهران ـ یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان پس از پرواز از مهرآباد به سمت یاسوج از رادار خارج شد و سقوط کرد؛ سرنشینان این هواپیما 65 نفر بوده اند که تاکنون هیچ خبری از لاشه هواپیما و سرنشینان آن در دست نیست.

محمدحسین نصرتی در رابطه با آخرین اخبار در این خصوص به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: 26 تیم زمینی از جمله کوهنوردان و امدادگران به سمت کوه ها رفته و تعدادی پهپاد هم در حال پرواز و شناسایی مناطق مورد نظر است.

فرماندار سمیرم با بیان این که در سه نقطه اصلی جست وجوها مورد پیگیری قرار گرفته است، افزود: بخش ارتفاعات دنا، روستای نُقُل و روستای دنگزلو را مورد جست وجو قرار داده ایم که امیدواریم در این سه نقطه لاشه هواپیما یافت شود.

دوباره مه سراسر ارتفاعات را در برگرفته است

علی وفایی همچینین در این رابطه به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: وضعیت جوی هوا زیاد خوب نیست، زیرا دوباره مه سراسر ارتفاعات را در برگرفته است.

وی ادامه داد: این منطقه کوهستانی و جزو اولین قله های کشور با چهار هزار متر است که در حال حاضر با برف پوشیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شرایط جوی هوا کار را بسیار سخت کرده است اما تیم های کوهنوردی، صخره نوردی و سنگ نوردی تماما از نقاط مختلف در حال جست وجو هستند تا سرنخی پیدا کنند.

وی در رابطه با زمان پیدا شدن لاشه هواپیما گفت: شرایط خطرناکی است و بالگردهای ما هنوز نتوانستند در ارتفاعات بنشینند.

۶ دستگاه پهپاد برای جستجوی بیشتر در حال گشت زنی در منطقه هستند

در همین ارتباط معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با روشن شدن هوا عملیات جست و جو با همکاری ۵۰ گروه امدادی، کوهنوردی و امداد و نجات در منطقه آغاز شده است. عزیز فیلی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص برف و کولاک و سرمای شدید روند عملیات به‌کندی صورت می‌گیرد افزود: این گروهها با استفاده از تجربیات افراد بومی منطقه عملیات جست و جو را بدون وقفه ادامه خواهند داد.

فیلی بیان کرد: بالگرد‌ها از نهادهای مختلف از جمعیت هلال احمر، هوا نیرو و اورژانس کشور در حال اعزام به منطقه هستند. ۶ دستگاه پهپاد نیز برای جستجوی بیشتر در حال گشت زنی در منطقه هستند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هماهنگی لازم با شورای مدیریت بحران اصفهان انجام شده و تعامل خوبی بین دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد برای جست و جو وجود دارد.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده بالگرد‌های بیشتری در حال اعزام به منطقه پادنا هستند. پیش بینی می‌شود تا ظهر امروز خبر‌هایی از سوی اکیپ‌های اعزامی اعلام شود.

دید در شرایط کوهستانی به خاطر وجود مه و ابر همچنان کم است

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی اصفهان در خصوص وضعیت جوی پادنا گفت: وزش باد شدید در این منطقه تا عصر امروز ادامه دارد.
حسن خدابخش افزود: دید در شرایط کوهستانی به خاطر وجود مه و ابر همچنان کم است.

وی گفت:وزش باد در حال تشدید شدن است و احتمال دارد در مناطق کوهستانی نیز امروز بارش برف داشته باشیم.

حضور بیش از 40نفر از کوهنوردان سمیرم به همراه 20کوهنورد اصفهانی در منطقه

رییس هیات کوهنوردی استان اصفهان گفت: بیش از 40نفر از کوهنوردان شهرستان سمیرم به همراه 20کوهنورد اصفهانی برای کمک به حادثه‌دیدگان محل سقوط هواپیما به ارتفاعات دنا اعزام شده اند.
مهدی نصر اصفهانی با بیان اینکه از بامداد امروز 7گروه کوهنوردی از هفت جبهه در حال بالا رفتن از ارتفاعات دنا هستند و از ارتفاع دو هزار متری هم گذشته اند گفت:کوهنوردان در دامنه کوه با باد و کولاک و در ارتفاعات با مه شدید روبرو هستند.

اخبار ضد و نقیض از پیدا شدن لاشه هواپیما

در همین حال دقایقی پیش مدیرکل دفتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که لاشه هواپیما در منطقه دنگزلو در پادنای سمیرم پیدا شده است که پس از آن فرماندار سمیرم خبر پیدا شدنلاشههواپیمای در منطقه دنگزلو در پادنای سمیرم را تکذیب کرد.

برگزاری جلسه ستاد بحران استان اصفهان با حضور محسن مهرعلیزاده

جلسه ستاد بحران استان اصفهان با حضور محسن مهرعلیزاده استاندار، سردار مجتبی فدا جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس، رحیمی دادستان اصفهان و سایر مسئولان محلی آغاز شد.

استاندار اصفهان از ظهر امروز با حضور در منطقه احتمالی سقوط هواپیمای تهران- یاسوج آخرین تلاش‌ها برای جستجو و یافتن لاشه هواپیما را مورد بررسی قرار داد.

لکه سیاه ارتفاعات دنا ربطی به لاشه هواپیما نداشت

استاندار اصفهان گفت: هنوز هیچگونه شواهد و آثاری از هواپیمای سقوط کرده در منطقه پادنای سمیرم پیدا نشده است.

محسن مهرعلیزاده روز دوشنبه در روستای 'دنگزلو' بخش پادنا شهرستان سمیرم در گفتگوی اختصاصی با ایرنا افزود: تمام منطقه توسط بالگردهای متعدد، جستجو و بررسی شده اما با همه تلاش صورت گرفته، تاکنون به هیچ چیزی نرسیده ایم و شواهد قطعی در باره محل سقوط هواپیما بدست نیامده است.

وی با در باره اطلاعات مردمی و ارزیابی های انجام شده از طریق 'چی پی اس' گفت: تاکنون نتایج گشت و بررسی ها به جایی نرسیده است و همچنان به جستجو ادامه می دهیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات موجود برای یافتن لاشه هواپیما اظهار کرد: در ارتفاعات منطقه باد و طوفان می وزد و برای رسیدن امدادگران و بالگرد به این مناطق محدودیت وجود دارد.

وی افزود: بالگردها نمی توانند در این منطقه بنشینند و مجبورند منطقه را از بالا رصد کنند و بدلیل وجود برف و سفیدپوش شدن منطقه، امکان بررسی دقیق وجود ندارد.

مهرعلیزاده گفت: هماهنگی و مدیریت واحدی با همکاری نیروهای امدادگر هلال احمر، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی در حال اجراست.

وی گفت: نهایت تلاش خود را برای یافتن هواپیما بکار خواهیم گرفت و جستجو تا زمانی که هوا روشن است، ادامه خواهد داشت.

901/900

کد خبر: 908778

وب گردی

وب گردی