چرا برای کاهش تنوع ابتدا سراغ مدارس مهم سمپاد می‌رویم؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در جلسه این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش درباره حذف مدارس سمپاد، اعلام بدموقع این مصوبه مطرح شد زیرا برخی خانواده‌ها تا این موقع سال برای قبولی فرزند خود در مدارس سمپاد، هزینه‌هایی انجام داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز این کمیسیون با سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت : در جلسه امروز مصوبه حذف آزمون مدارس خاص که به حذف مدارس سمپاد از متوسطه اول می‌انجامد مورد بررسی قرار گرفت و ایراداتی که نمایندگان داشتند، مطرح شد.

وی افزود: یکی از نکاتی که مورد اعتراض بود این بود که اگر حذف آزمون برای کاهش استرس صورت گرفته است چرا منبع اصلی استرس یعنی کنکور حذف نمی‌شود که وزیر آموزش و پرورش از پیگیری برای حذف کنکور خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی اضافه کرد: اگر حذف مدارس سمپاد در راستای کنار زدن تبعیض آموزشی و کاهش تنوع مدارس انجام شده است چرا با مدارسی که چندین میلیون شهریه دریافت می‌کنند، برخورد نمی‌شود و چرا برای کاهش تنوع ابتدا سراغ مدارس مهم سمپاد می‌رویم؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: یکی از مسائلی که مورد بحث بود یک‌شبِ طرح شدن این مصوبه و اعلام بدموقع آن بود زیرا بسیاری از خانواده‌ها تا این موقع سال برای قبولی فرزندان خود در مدارس سمپاد، هزینه‌هایی انجام داده‌اند.

وی گفت: بررسی بیشتر موضوع به جلسات بیشتری با حضور وزیر آموزش و پرورش نیاز دارد و قرار شد این اتفاق در جلسات دیگری صورت بگیرد.
706

کد خبر: 908832

وب گردی

وب گردی