بر اساس اعلام رتبه‌بندی تایمز این دانشگاه رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد

بر اساس اعلام رتبه‌بندی تایمز دانشگاه تبریز رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز با اعلام اینکه پایگاه تایمز از سال 2013 اقدام به رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی می‌‌کند اظهار داشت: بر اساس اعلام این پایگاه در سال 2018 نیز دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرده است.

وی افزود: همچنین در این رتبه‌بندی دانشگاه تبریز بعد از دانشگاه‌های صنعتی انوشیروانی بابل، شریف، امیر کبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت و تهران رتبه هفتم کشوری در میان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رتبه هشتم را در بین کل دانشگاه‌ها اعم از وزارت علوم و وزارت بهداشت به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه رتبه جهانی دانشگاه تبریز 601 تا 800 است، اضافه کرد: نمرات دانشگاه تبریز از نظر استنادات 51.9، از نظر درآمد از صنعت 33.4، از چشم انداز بین المللی 18.9، از پژوهش 13.7 و از تدریس 15.6 می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از 13 شاخص در قالب 5 معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی بهره جسته است.

گفتنی است رتبه فعلی دانشگاه تبریز در تایمز 148 ارزیابی شده است.

900

کد خبر: 908835

وب گردی

وب گردی