«آخوندی» و «ربیعی» استعفا دهند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه از سوی جمعی از نمایندگان مجلس به رییس جمهور خبر داد و گفت: به دلیل وجود سوء مدیریت در بخش هایی از بدنه دولت و به دنبال آن بروز حوادث تلخ نمایندگان ملت خواستار استعفای وزرای رفاه و راه شدند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اعلام این خبر اعلام کرد: در چند سالی که از عمر دولت یازدهم و دوازدهم می گذرد ناکارامدی‌ های گسترده را در وزارت تعاون و امور اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی در موضوعات اجرایی کشور شاهد بودیم که اخیرا با توجه به رویدادهای تلخی که در کشور اتفاق افتاده مسئولیت مستقیم آن با این دو وزارتخانه است به همین دلیل ما شاهد عدم مدیریت کارآمد و سوء مدیریت در این بخش ها بودیم.

وی در ادامه اظهار داشت: چهارچوب الویت های اصلی ما اصلاح و ساماندهی مسائل اقتصادی در بستر جامعه بود که موکدا باید اعلام کنم متاسفانه این اولویت ها نادیده گرفته شده و موضوعات اجرایی نشده و وضعیت هروز در این وزراتخانه ها بدتر از گذشته می‌شود و هیچ امیدی به ارتقاء و برگشت جایگاه اقتصادی کشور در این وزارتخانه ها نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به اتفاقات تلخ اخیر مانند حادثه کشتی سانچی اشاره و اذعان کرد: متاسفانه در دو روز گذشته هم شاهد حادثه تلخ سقوط هواپیما بودیم و این مسایل بسیار غمبار است ضمن آنکه پیش از این ما شاهد اتفاقات تلخ دیگری نیز بودیم که حادثه قطار رجا بود که این دو اتفاق هنوز تازگی خود را دارد.

وی با بیان اینکه ما موضوعی نداریم که مربوط به این وزراتخانه نباشد گفت: در حال حاضر شاهد اتفاقات پی در پی در وزرات راه و شهرسازی هستیم وبه نظر می‌رسد که کسی در قبال حوادث اخیر پاسخگو نیست و اصلا مشخص نیست که چه کسی بایدعذر خواهی کند ضمن آنکه تاکید داریم تا شخص وزیر حتما باید درباره اتفاقات اخیر پاسخگو باشد.

پورابراهیمی با اشاره به استعفای وزری راه و شهرسازی گفت: آنچه که ما از عملکردهای وزرا می‌بینیم این است که وزیر راه حاضر به پاسخگویی و معذرت خواهی از مردم نیست و این مسئله به صلاح کشور نیست ضمن آنکه خواستار این هستیم که رئیس‌جمهور با استعفای این دو وزیر موافقت کند و اجازه دهد دو نفر نیروی توانمند در این دو وزارتخانه فعال شوند چراکه ما به صورت جدی این موضوع را پگیری خواهیم کرد.

گفتنی است با توجه به تقدیم طرح استیضاح وزرای راه و شهرسازی و تعاون،کار و رفاه اجتماعی به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و وقوع اتفاقات تلخ اخیر در کشور و ضایعه جان باختن هموطنان ،جمعی از نمایندگان ملت در نامه‌ای به رییس جمهوری خواستار استعفای این وزرا پیش از بررسی استیضاح شدند.

301

کد خبر: 908948

وب گردی

وب گردی