سیاست زدگی آفت مبارزه با فساد است / جریان دانشجویی نباید آلت دست سیاسیون باشد

مدیرمرکز پشتیبانی فنی از عملیات رسانه‌ای بسیج سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه جریان دانشجویی نباید آلت دست سیاسیون باشد، سیاست زدگی آفت مبارزه با فساد است.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علیرضا مقصودی کارشناس مسائل سیاسی در نشست جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) که با موضوع «منشا ابتلای کشور به فسادهای مالی»برگزار شد با تاکید بر اینکه مقوله عدالت بسیار فراتر از آن است که در سطح عملکرد یک قوه مورد بررسی قرار گیرد، گفت: باید به مقوله فساد بصورت ساختاری نگاه کرد که اصل مطلبی که باید با آن مبارزه شود تحت الشعاع قرار نگیرد، به عنوان مثال فردی که می خواهد بعنوان نماینده وارد مجلس شود باید هزینه زیادی را برای انتخابات متقبل شود که این هزینه ها را یا خودش انجام میدهد یا باید یک اسپانسر داشته باشد و کسی هم که بعنوان اسپانسر کمک به تبلیغ نماینده مجلس میکند بعد از رسیدن به نمایندگی قطعا انتظاراتی دارد، عده ای هم هستند که با یقین به جایگاه و مرتبه خود و اینکه توانایی کمک به دولت را دارند وارد این عرصه میشوند به این ترتیب میتوان گفت تعدادی از این افراد که هرگز طعم فقر را نچشیده اند وارد قوه مقننه خواهند شد و همانطور که پاشنه اشیل هر کشوری قوه مقننه آن کشور است ،مشکلات از همین ساختار ناصحیح آغاز میشود.

وی افزود: اگر قوه مقننه نتواند نظارت درستی بر قوه قضاییه داشته باشد مشکل آفرین خواهد شد و اولین راهکار مقابله با فساد این است که قوه مقننه در تصویب و نظارت بر قوانین درست عمل کند.

مشاور رئیس سازمان بسیج صدا و سیما تصریح کرد: قانون قوه قضاییه که از اول انقلاب در زمان شهید بهشتی تنظیم شد تا امروز همچنان دارد تمدید می شود ، اینجاست که مجلس باید بگوید این ساختار تاریخ گذشته است و باید آن را اصلاح کنیم؛ بعضی وقتها مشکلاتی که در قوه قضاییه وجود دارد ناظر بر خلاء های قانونی است است .

مقصودی با بیان اینکه آفت مبارزه با فساد سیاست زدگی است، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم دولتها را محکوم کنیم کار غلطی است چون به هر حال همه دولتها دستاوردهای خوبی هم داشته اند و اینکه قوه قضاییه مسئول اجرای عدالت است اصلا اینگونه نیست و مسئولیت اجرای عدالت و برخورد با بی عدالتی با قوه قضاییه است اجرای عدالت را ما باید هم از دولت هم از مجلس و هم از قوه قضاییه مطالبه کنیم.

وی در ادامه گفت: دستهایی در ساختار سیاسی کشور وجود دارد که شعار عدالت را به بحث های سیاسی منحرف می کنند و وقتی که در فضای دانشگاهی عدالت را با روسای جمهوری چون احمدی نژاد و خاتمی و .. و افرادی که در راس یک ارگانی قرار دارند بسنجیم به معنای این است که جنبش دانشجویی یک جای کارش ایراد دارد.

کارشناس مسائل سیاسی متذکر شد:امروز سرآغاز فهرست بلند مسائل کشور عدالت است و همانطور که مقام رهبری فرمودند ما در اجرای عدالت مشکل داریم و وقتی انحراف ایجاد شود دانشجو احساس می کند که اگر فکر مستقل در اجرای عدالت نداشته باشد صدایش شنیده نمی شود.

مقصودی در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که ثروت دارند و دنبال این هستند که ثروتشان را وقف مسائل سیاسی کنند و کسب قدرت کنند اینها آماده اند که پایه های عدالت را در کشور سست کنند .

خبرنگار: ندا فراهانی

204

کد خبر: 908990

وب گردی

وب گردی