پیش خور کردن سرمایه های  ملی استراتژی دولت برای خروج از بحران است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ذات انتشار اوراق مشارکت تنها بدهکار کردن خود دولت است گفت: پیش خور کردن سرمایه های ملی استراتژی دولت برای خروج از بحران است

عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم نقده و اشنویه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با بیان اینکه ذات انتشار اوراق مشارکت در بحث درآمدی بودجه سال آینده کشور تنها بدهکار کردن خود دولت است گفت: این موضوع تنها به عهده دولت نیست بلکه مجلس هم در آن سهم دارد و باید دو قوه مجریه و مقننه با یک تعامل عقلانی یک راهکار جدیدی در خصوص این امر پیدا کنند.

وی توزیع اوراق مشارکت را پیشخور کردن سرمایه های کشور تلقی کرد و اذعان داشت: باید با یک برنامه منسجم از پیش خور کردن منابع و ثروت های کشور جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: این موضوع صرفا ازسوی یک دولت نیست بلکه هم در سنوات قبلی و هم در سنوات بعدی این روند اتفاق خواهد افتاد.

وی بابیان اینکه دولت و مجلس هم بایستی از این حجم پیش فروش کردن ثروت های کشور جلوگیری کنند تصریح کرد: پیشنهاد می کنم در این رابطه کمیته ای مشترک برای رصد این موضوعات و تصمیم گیری در این باره تشکیل بدهند تا این روند به حداقل ممکن برسد.

حسین زاده با تاکید بر اینکه ما در تامین منابع مالی پروژه های عمرانی کشور دچار مشکلات بسیار عدیده ای هستیم گفت: متاسفانه در این چند سال اخیر تمامی تامین اعتبارات بخش های مختلف به خصوص در بخش عمرانی کشور با چالش بسیار بدی روبرو شده است و مهمترین دلیل آن عدم برگشت سرمایه به کشور است.

وی در تکمیل گفته های خود اذعان کرد: متاسفانه یکی از مهمترین موضوعات عدم ذخایر پولی و بودجه ای فروش نفت است چرا که ما نفت را بسیار ارزان می فروشیم و این موجب کمبود منابع مالی خواهد بود،از سوی دیگر پروژه هایی که در دست احداث و یا مراحل آغازین خود را طی می کند و یاپروژه هایی که در پیوست برخی پروژه های عمرانی نیز قرار دارد با حجم بالایی روبروست و قابل تطبیق با ظرفیت و وضعیت و توان مالی دولت نیست.

حسین زاده در پایان اظهار کرد: دولت نیز برای خروج از این موضوع اقدام به پیش فروش سرمایه های ملی کرده است.

301

کد خبر: 908999

وب گردی

وب گردی