ابرازنگرانی فرانسه از برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران

وزارت خارجه فرانسه با اعلام پایبندی این کشور به برجام، درباره برنامه دفاع موشکی و فعالیت‌ های منطقه‌ ای ایران ابراز نگرانی کرد!

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، وزارت خارجه فرانسه بر پایبندی این کشور به توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» تأکید و اعلام کرد که خواستار اجرای دقیق آن بوده و لذا به رایزنی هایش با شرکای اروپائی و آمریکائی خود ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه فرانسه بدون اشاره به تداوم محاصره ظالمانه یمن توسط متجاوزان سعودی با ادعای اینکه ایران از انصارالله در یمن حمایت تسلیحاتی می کند (!)، همچنین از برنامه موشکی و فعالیت‌ های منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی کرد.

لازم به ذکر است، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا حدود یک ماه پیش در سفر دوره ای خود به اروپا اعلام کرده بود که کارگروه‌های مشترکی را با تروئیکای اروپائی متشکل از فرانسه، انگلیس و آلمان برای بررسی نگرانی‌ های واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران تشکیل داده‌ است.

این در حالیست که ایران نیز بارها اعلام کرده است هیچ مذاکره‌ ای را با کشورهای غربی درباره موضوعات مرتبط با برنامه دفاع موشکی خود نخواهند داشت.

کد خبر: 909039

وب گردی

وب گردی