مهربانی در پیاده رو ها / برپایی ایستگاه های  فرهنگی و صلواتی و  اجرای برنامه های سوگواری در منطقه13

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ویژه برنامه­های متعددی با محوریت ترویج فرهنگ فاطمی در مساجد و سرای­محلات برگزار می­شود.

به گزارش ایسکانیوز روابط عمومی شهرداری منطقه 13، مرتضی رحمان­زاده، شهردارمنطقه توجه به مبانی دینی و معارف اهل بیت(ع)، تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با پاسداشت مراسم و مناسبت­های مذهبی، الگو سازی برای نسل جوان از طریق آشنا شدن با سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) از اهداف پاسداشت ایام فاطمیه عنوان کرد و افزود: این برنامه­ها با رعایت اصل صرفه­جویی و پرهیز از اتلاف منابع، خلاقیت و نوآوری با هم­افزایی و هماهنگی مجموعه در ایام فاطمیه اجرایی می ­شود.

شهردارمنطقه 13 به برپایی ایستگاه فرهنگی و صلواتی اشاره کرد و افزود: این ایستگاه با موضوع حضرت فاطمه زهرا (س) با استفاده از ظرفیت­های فرهنگی، هنری و محلی در کندراه اتوبان امام علی(ع) و همچنین سراهای محلات و هیئات مذهبی و معابر پر تردد در دهه دوم ایام فاطمیه برپا شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری و سخنرانی تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن دهه دوم فاطمیه، مراسم سوگواری و سخنرانی در مساجد منطقه و سرای­محلات در طول ایام فاطمیه برگزار می­شود.

مراسم عصر شعر فاطمی با مشارکت خانه­های هنر و ادبیات و هنرمندان محلی ، نشست­های معرفتی با موضوع جایگاه زن در اسلام با محوریت خطبه فدکیه ، تکریم و تجلیل از مادران شهدای مدافع حرم در منزل شهدا به مناسبت دهه دوم فاطمیه از دیگر برنامه­های شهرداری منطقه به مناسبت ایام فاطمیه است.

وی با اشاره به انجام فضاسازی محیطی خاطر نشان کرد: ساختمان­های نواحی و سرای­محلات سیزده­گانه با استفاده از ظرفیت­های تبلیغی و محوریت عفاف و حجاب و سبک زندگی فاطمی فضاسازی شد.

700

کد خبر: 909072

وب گردی

وب گردی