ضیایی: برگزاری مسابقات والیبال ساحلی سه ستاره کمی برایمان زود بود

رئیس فدراسیون والیبال گفت: برگزاری مسابقات سه ستاره کمی برایمان زود بود، بهتر ابتدا از دوز پایین تر شروع می‌کردیم.

به گزارش ایسکانیوز ، سید احمد ضیایی در حاشیه برگزاری رقابت‌های تور جهانی والیبال ساحلی اظهار داشت: در شرایطی که کار را برای برگزاری تور جهانی والیبال ساحلی کمی دیر شروع کردیم اما به اقرار ناظرهای جهانی همه چیز را مهیا کردیم و حتی توانستیم 48 ساعت زودتر تمهیدات لازم را برای مسابقات آماده کنیم.

وی افزود: تجربه قبلی ما نیز خیلی خوب بود و به کارمان آمد. البته ما در اول راه ساحلی هستیم و همچنان باید تلاش کنیم. برای سال‌های آتی به صورت منطقه ای مسابقات ساحلی را برگزار خواهیم کرد و کاری می‌کنیم که ورزشکاران در شمال و جنوب و شرق و غرب را به والیبال ساحلی تشویق کنیم چون این رشته در میادین مختلف جهانی دو مدال دارد. تیم‌های زبده ما از سمت گلستان، گیلان و مازندران هستند این امکان در شمال کشور وجور دارد ما ساحل‌های آماده و خوب و آدم های علاقه مند داریم ولی تا الان به آن پرداخته نشده ولی اگر مثل والیبال ساحلی به ان بپردازیم مطمئنا نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: فرق نمی‌کند در المپیک جهانی و آسیایی همه جا می‌توانیم ظهور و بروز داشته باشیم دنبال این هستیم که کارآمدتر برگزار کنیم هم بازیکنان در تورهای بین المللی برای بالا بردن رنکینگ شرکت کنند و هم مسابقات داخلی به کارمان بیاید.

ضیایی یاد آورشد: سال‌های گذشته حرکات خوبی در والیبال ساحلی انجام شده است ولی برگزاری مسابقات 3 ستاره رهاورد خوبی برای والیبال ساحلی کشور ندارد. به نظرم برگزاری مسابقات 3 ستاره کمی برایمان زود بود و شاید بهتر بود این رقابت‌ها را با دوز پایین‌تر شروع می‌کردیم تا بازیکنان ظهور و بروز داشته باشند. امیدواریم در این مسابقات هم حضور خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما باید امتیاز جمع کنیم و با آن خودمان را بالا بکشیم اگر بازیکنان ما جزو 16 تیم بالا نیایند خیلی عایدی خوبی ندارد. من به معجزه اعتقاد ندارم. باید توان بازیکنان را در نظر بیگیریم، مربی خارجی نداریم به همین دلیل نباید انتظار خارج از عرف و قواعد داشت.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: شاید بگویند مسابقات 3 یا 4 ستاره در ایران برگزار می‌شود خوب است ولی آنچه که مهم است بهره برداری ما در بحث رنکینگ تیم هایمان در سطح بین‌المللی است.حضور ما در تورنمنت ها و اینکه بچه ها مدال بگیرند بیشتر به ما کمک خواهد کرد.

ضیایی اظهار داشت: جذب مربی خارجی در دستور کارمان قرار دارد همانطور که دنبال جذب مربی خارجی برای تیم والیبال سالنی بانوان هستیم. در والیبال ساحلی نیز به دنبال جذب مربی خارجی خواهیم بود. باید دراین خصوص فکری کنیم چون در دانش والیبال ساحلی ما نوپا و تازه کار هستیم.

وی اشاره ای به برنامه های آتی والیبال ساحلی داشت و دراین باره گفت: هر چقدر بچه ها تلاش بیشتری داشته باشند نتیجه بهتری خواهیم گرفت. ما برنامه ریزی داریم که در المپیک نماینده داشته باشیم. بهترین اتفاق جهانی برای هر رشته ورزشی حضور در المپیک است. البته بعید می‌دانم به المپیک 2020 برسیم ولی برای بازی های 2024 می‌توان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

602

کد خبر: 909096

وب گردی

وب گردی