شرکت هواپیمایی آسمان زیر نظر وزارت کار است/  ملاقات با رئیس جمهور جزو محالات است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل دولت با مجلس بسیار ضعیف و بی روح است و در حال حاضر ملاقات با رئیس جمهور جزو محالات محسوب می شود.

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور مبنی بر استعفای پیش از استیضاح آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعدادی از نمایندگان در مجلس خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی و وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شدند اما در حال حاضر این موضوع به کمیسیون ارائه نشده است.

او به روال اقدامات لازم در مجلس براى استیضاح وزرا در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: تعداد حد نصاب امضای نمایندگان براى استیضاح 10 نفر است که بعد از آن به هیات رئیسه ارائه داده می شود و هیات رئیسه برای انجام اقدامات مقدماتی اعلام وصول و به کمیسیون ها ابلاغ می شود.

خدادادی گفت: کمیسیون های تخصصی موظف هستند تا طی یک هفته، جلسه ای را با حضور درخواست کنندگان استیضاح برگزار و در کمیسیون به توضیحات وزار توجه و جهت منعکس کردن طرح در صحن اقدام کنند، بنابراین تاکنون این مراحل برای استیضاح این دو وزیر صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل استیضاح این دو وزیر گفت: شرکت هواپیمایی آسمان جزو شرکت های وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری است که زیرنظر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حال فعالیت است، در این زمینه نمایندگان با یک سری از ابهامات در مدیریت، نحوه کنترل و پیگیری نقص فنی مواجه شدند که این امر زمینه ساز استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول مربوطه شرکت هواپیمایی آسمان شد.

او به نتیجه استیضاح تاکید کرد و اظهار داشت: شرایط مجلس به گونه ای است که زمانی استیضاح ارائه شود، متاسفانه به دلیل عدم تعامل ضعیف وزرا با مجلس با مشکلاتی همراه خواهند شد.

خدادادی با بیان اینکه تعامل دولت با مجلس بسیار ضعیف و بی روح است، گفت: از زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی نمایندگی مجلس را بر عهده دارم، در زمان ریاست ایشان درخواست ملاقات نمایندگان مجلس یا رئیس جمهور یک ماه بیشتر طول نمی کشید تا نمایندگان بتوانند برای رفع مشکلات حوزه انتخابی خود مسائل را با رئیس جمهور مطرح کنند، این در حالیست که در حال حاضر ملاقات با رئیس جمهور جزو محالات محسوب می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران 6 سال ریاست جمهوری روحانی، کمتر نماینده ای توانسته به ملاقات رییس برود، در مورد ملاقات با وزرا هم در حال حاضر چنین جوی حاکم است و 6 ماه طول می کشد تا نمایندگان بتوانند با وزیر ملاقات داشته باشند و مشکلات را مطرح کنند؛ بنابراین این مسائل در برخورد نمایندگان با وزرا بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گفته او، در حال حاضر شرایط به گونه ای است که اکثر وزرا با ورود به مجلس با مشکل همراه می شوند که منجر به استضیضاح آن‌ها خواهند شد.

401

کد خبر: 909235

وب گردی

وب گردی