رئیسی: خون ریخته شده‌ شهدا در خوزستان موجب بیداری اسلامی شد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: انقلاب ما برکت خون امام حسین است و خون ریخته شده‌ شهدا در خوزستان موجب بیداری عظیم اسلامی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع فعالان فرهنگی و سیاسی استان خوزستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: دغدغه صدیقه فاطمه(س) به عنوان الگوی بشریت دغدغه حفظ مدینه النبی با شاخصه‌های منسجم معنویت، عقلانیت و زیربنای توحید بود.

وی با اشاره به تاسیس حکومت اسلامی توسط پیامبر(ص) افزود: آنچه که جلوی دیدگان حضرت زهرا(س) در حال رخ دادن بود، بازگشت به اخلاق جاهلی است که قرآن کریم بدان هشدار داده بودند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر قرار باشد پیامبر اکرم(ص) به عنوان موسس دین نبودن ایشان موجب به قهقرا کشیده شدن دین شود این امر آفت بزرگی محسوب خواهد شد.

انقلاب اسلامی؛ برکت خون امام حسین(ع)

وی افزود: پیامبر(ص) آمد و خدا پرستی را جایگزین بت پرستی، آزادی را جایگزین دربند بودن و توجه به اقشار مختلف مردم را جایگزین تبعیض کرد.

رئیسی با اشاره به اقدام حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: در آن روز حضرت زهرا(س) حس کردند تمدنی که توسط پدر بزرگوارشان تاسیس شد در حال انحطاط و به قهقرا کشیده شدن است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جامعه اسلامی ما در حال نوید دادن تمدن نوین در مقابل تمدن‌های مدعی است که این تمدن هم دعوت دارد و هم دعوا؛ این تمدن داعیه‌دار پاسخگویی به تمام نیازهای اساسی انسان معاصر است. به این خاطر نیز دعوا دارد که این تمدن توان خودنمایی در مقابل سایر تمدن‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه تمدن بزرگ اسلامی طبق آموزه‌های دین و انقلاب اسلامی در حال دعوت از سایرین است، عنوان کرد: این تمدن می‌تواند بسیاری از ملت‌ها را بیدار کند، کما اینکه خون شهیدان در تمام این خطه‌ است و هر وجب استان خوزستان یادآور شهامت و ایستادگی شما است.

رئیسی با اشاره به فرازهایی زیارت اربعین بیان کرد: ملت بزرگ ما بیدار شده‌ عاشورای امام حسین(ع) است، انقلاب ما نیز برکت خون سیداشهدا(ع) است همچنین خون ریخته شده‌ شهدا در جای جای خوزستان موجب بیداری عظیم اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه کشورهایی که موج بیداری اسلامی به آن‌ها رسیده همان کشورهای پیشین هستند، گفت: چه چیزی تغییر کرد که مردم با شکم گرسنه در حال جنگ با نظام سلطه در یمن، بحرین و سایر کشورهای دیگر هستند؟ امروز مردم هویت اسلامی خود را بازیافتند و در یک کلمه خواهان این هستند که مسلمان‌گونه زندگی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه خطاب به حضار برنامه اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش امام در شاگردی مکتب رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع)؛ ملت ایران گام‌های بلندی برداشته و عزت، قدرت و افتخار نصیب آن شده است.

سیره ائمه؛ حمایت از مستضعفان

وی افزود: آنجا که به گفتمان امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی عمل شد در آنجا موفقیت کسب کردیم، گفتمان ولایت و تمام ائمه یکسان است. سخنی که از حضرت زهرا(س) می‌شنوید آن را از زبان امام علی(ع) خواهید شنید.

رئیسی تصریح کرد: ارزش تغییر پذیر نیست بلکه این روش است که تغییر پذیر است. روش‌ها در زمان ابی‌عبدالله(ع) و در زمان امام باقر(ع) متفاوت بود اما ارزش‌ها یکی بود.

وی ادامه داد: در سیره هیچ یک از امامان سازش با ظلم را نمی‌بینید اما روش مبارزه با ظلم متفاوت است. سنت خداوند مبارزه با ظلم است و این سنت قابل تغییر نیست.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: ارزش توجه به محرومان و مستضعفان همواره در سیره ائمه(ع) وجود داشت؛ فریاد فاطمه اطهر(س) هشدار از انحطاط مدینه فاضله پیامبر بود و این فریاد امروز باید در جامعه اسلامی ایران نیز باشد که مبادا در انقلاب اسلامی اتفاقاتی که نباید رخ دهد.

901

کد خبر: 909249

وب گردی

وب گردی