قزوین نیاز به یک بازسازی و نوسازی جدی دارد/پیشتازی دانشگاه آزاد اسلامی بر فعالیت های دانش بنیان در استان

استاندار قزوین گفت: شهر قزوین یکی از مناطقی است که بافت فرسوده گسترده ای در هسته مرکزی شهر دارد و نیاز به یک بازسازی و نوسازی جدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری بطور همزمان در ۹ استان به دستور رئیس جمهوری با مشارکت دولت و بخش خصوصی در هفته گذشته آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی مراسمی در محل وزارت راه و شهرسازی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان‌های منتخب بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را صادر کرد.

عبدالمحمد زاهدی در این رابطه به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: 20 استان در این طرح در نظر گرفته شده که در این مرحله 9 استان اعلام شده و استان قزوین جزو 20 استان اعلام شده است اما در مرحله نخست نیست.

وی ادامه داد: شهر قزوین یکی از مناطقی است که بافت فرسوده گسترده ای در هسته مرکزی شهر دارد که نیاز به یک بازسازی و نوسازی جدی دارد.

در انتظار تصمیم مجلس هستیم

استاندار قزوین در رابطه با بودجه استان اظهار داشت: رایزنی ها به منظور افزایش بودجه صورت گرفته اما این موضوع بستگی به کل بودجه کشور دارد و در انتظار تصمیم مجلس شورای اسلامی هستیم.

علم در بحث توسعه جایگاه اول را دارد

زاهدی در پاسخ به این سوال که همکاری استانداری و دانشگاه ها در توسعه منطقه ای استان چقدر تاثیرگذار است، گفت: علم در بحث توسعه جایگاه اول را دارد، درست است که تجربه جایگاه خاص خود را دارد اما امروزه به دلیل آن که علم به سرعت پیشرفت می کند حتما مراکز علمی و دانشگاه ها باید به کمک توسعه استان ها بیایند و تمام دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی می توانند در توسعه استان کمک داشته باشند.

استاندار قزوین با بیان این که فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها در توسعه استان ها تاثیر بسزایی دارند، تصریح کرد: اگر دانشگاه ها فقط بخواهند به فعالیت های آموزشی بپردازند طبیعتا تاثیرگذاری آن کمتر خواهد بود اما در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی در دنیا فعالیت می کند که عمدتا بر فعالیت های دانش بنیان و حضور در بازار فعالیت های دانش بنیان می تواند تاثیرگذار باشد که دانشگاه آزاد قزوین از این جهت پیشتاز است.

وی در پاسخ به این سوال که حضور استانداران در هیات امنای دانشگاه ها چقدر تاثیر دارد، اظهار داشت: این موضوع میتواند بسیار تاثیرگذار باشد زیرا بسیاری از فعالیت هایی که یک موسسه آموزش عالی در یک استان تصمیم به انجام داشته باشد در نهایت حمایت استاندار را نیاز دارد و برخی امور است که باید در کمیسیون ها و شوراها مطرح شود و استاندار مسوولیت آن را برعهده دارد از جمله حوزه ساخت و سازها و فعالیت های عمرانی که استاندار می تواند کمک بسزایی داشته باشد.

همچنین دوشنبه 30 بهمن ماه دوازدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و عبدالمحمدزاهدی استاندار قزوین برگزار شد.

دکتر فرهاد رهبر در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بر لزوم افزایش درآمدهای غیرشهریه ای در این دانشگاه تاکید کرد و گفت: باید سهم این بخش از درآمد در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یابد و وابستگی دانشگاه به شهریه کمتر شود.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دانشگاه در حوزه اقتصادی و تولید ثروت از علم باید تلاش بیشتری داشته باشد.

دکتر فرهاد رهبر با تأکید بر کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت در سطح دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: می توانیم با برنامه ریزی مدون، افزایش بهره وری و حذف هزینه های غیرضروری، در تولید ثروت از علم نیز توفیقاتی کسب کنیم.

901/900

کد خبر: 909260

وب گردی

وب گردی