شجاعی: مربی معمولی خارجی به درد نمی‌خورد/کار در هیچ‌رشته‌ای سخت‌تر از فوتبال نیست

نایب‌رئیس جدید بسکتبال بانوان گفت: تیم تازه بین‌المللی شده و هنوز تیم اصلی محک نخورده است.

به گزارش ایسکانیوز، فریده شجاعی، درباره پست نایب‌رئیسی بسکتبال بانوان و شرایط این فدراسیون اظهار داشت: از نظر فیزیکی شرایط در اندازه صفر است. فدراسیون حتی اتاقی که در شأن بانوان باشد نداشته و آنها در یک اتاقی در زیرزمین به شکل انباری استقرار داشتند. هنوز همه چیز را بررسی نکرده‌ام اما گفته‌اند هر اطلاعاتی بخواهیم مدارک هست. از خانم کرم‌زاده هم تشکر می‌کنم که 16 سال در این فدراسیون زحمت کشیده و امیدوارم بتوانم راه او را ادامه دهم.

* بسکتبالی بودم و می‌دانم در این حوزه چه خبر است

وی افزود: من به گذشته برنمی‌گردم؛ خودم بسکتبالی بودم و می‌دانم چه خبر بوده است. اهداف ما کاملا مشخص است و با توجه به حضور ایران در جام جهانی باید کارها را خیلی سریع آغاز کنیم چون خیلی وقت نداریم. مشکلاتی هست اما باید در درجه اول اهداف کوتاه مدت را اجرایی کنیم.

شجاعی درباره گروه ایران در جام جهانی بسکتبال بانوان، خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که خیلی از حریفان شناخت نداریم. از آقایان که به روز هستند کمک خواسته‌ام و آقای ابوالحسنی کمک کرده فیلم بازی‌های 2 تیم را پیدا کرده‌ایم تا مربی تیم ملی بتواند آن را ببیند. چون بسکتبال 3 نفره خیلی تاکتیکی نیست و در این رشته باید تکنیک و قدرت بدنی خوب باشد. قرار است امروز به فدراسیون بروم و ببینم درباره انتخاب سرمربی چه می‌کنیم. این مسابقات نزدیکترین رقابت پیش روست و اگر بسکتبال 3 نفره در بازی‌های آسیایی باشد احتمال اعزام وجود دارد. به ترتیب اولویت جلو می‌رویم؛ کار سخت هست و فدراسیون هم بودجه آنچنانی ندارد.

* کار در هیچ فدراسیونی سخت‌تر از فوتبال نیست

نایب‌رئیس بسکتبال بانوان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد کار در بسکتبال نسبت به فوتبال راحت‌تر است، عنوان کرد: هیچ فدراسیون سخت‌تر از فوتبال نیست. در فوتبال رویدادها زیاد است و در رده‌های مختلف و رشته‌های متعدد اعزام وجود دارد. سختی فوتبال بیشتر است اما در بسکتبال هم کار راحتی پیش رو نداریم.

وی ادامه داد: تیم تازه بین‌المللی شده و هنوز تیم اصلی محک نخورده است. ما نمی‌دانیم آیا می‌توانیم به مسابقات آسیایی برویم یا نه؟ اگر اعزام شویم آیا کیسه بوکس یکسری تیم‌های ضعیف نخواهیم شد؟ حالا بحث تیم‌های چین، کره و ژاپن جداست. این تیم تازه مجوز گرفته و انتظارات بالاست. همه منتظرند تا تیم به مسابقات اعزام شود و نتایج را ببینند.

* مربی معمولی خارجی به درد نمی‌خورد

شجاعی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا جذب مربی خارجی هم در دستور کارتان قرار دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: با تجربه‌ای که در فوتبال داشتم، می‌گویم مربی معمولی خارجی به درد نمی‌خورد. ما باید یک مربی تمام عیار بیاوریم تا صدای مربی‌های خودمان درنیاید. دنبال مربی خوب هستیم اما به خاطر بودجه و هزینه‌ها مشکلاتی هست.

601

کد خبر: 909276

وب گردی

وب گردی