صبح امروز اولین بالگرد هوانیروز به محل سقوط هواپیما پرواز کرد

فرمانده پایگاه چهارم رزمی اصفهان گفت: صبح امروز در سومین روز امدادرسانی، از سمت یاسوج با هلی‌کوپتر اقدام به پرواز در بالای منطقه وقوع حادثه کردیم اما شرایط جوی و ابرگرفتگی شدید مانع از فرود و یا حتی هلی‌برن شد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ علی عفیف با اشاره به آخرین اقدامات نیروهای ارتش برای انتقال اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیما، اظهار کرد: شب گذشته سه تیم متشکل از نیروهای ارتش و هلال احمر بوسیله بالگرد به بالای قله منتقل شدند و اقدام به ایجاد کمپ کردند.

وی با بیان اینکه با توجه به ابرگرفتگی و تراکم زیاد ابر در منطقه وقوع حادثه امکان فرود بالگرد در منطقه بالای قله وجود ندارد؛ گفت: صبح امروز در سومین روز امدادرسانی، از سمت یاسوج با هلی‌کوپتر اقدام به پرواز در بالای منطقه وقوع حادثه کردیم اما شرایط جوی و ابرگرفتگی شدید مانع از فرود و یا حتی هلی‌برن شد.

سرهنگ عفیف تصریح کرد: چنانچه شرایط جوی فعلی مستمر باشد و امکان کمک رسانی از طریق بالگرد به سبب ابرگرفتگی شدید در منطقه وقوع حادثه ممکن نشود، راه حل دوم، اقدام زمینی است؛ بدین معنا که نیروهای هلال احمر و سایر نیروهای مستقر در منطقه به صورت زمینی برای ‌حل دوم انتقال اجساد به سمت بالای کوه حرکت کنند.

فرمانده پایگاه چهارم رزمی اصفهان با اشاره به استقرار تکاوران ارتش و نیروهای هلال احمر در منطقه وقوع حادثه در ارتفاعات بالا و چگونگی کمک‌رسانی آنها و فرآیند انتقال اجساد جانباختگان، گفت: پیش‌بینی شده است که چنانچه شرایط جوی به همین منوال باشد، نیروهای استقرار یافته که اقدام به برپایی کمپ کرده‌اند، پس از شناسایی ، اجساد جانباختگان را از سمت «یاسوج» و «سی‌سخت» به سمت پایین منتقل کنند.

منبع: میزان

901

کد خبر: 909289

وب گردی

وب گردی