اجساد را به قله می‌بریم

معاون هلال احمر اصفهان گفت: از آنجا که امکان انتقال اجساد به پایین از جبهه شمال امکان‌پذیر نیست، اگر مقدور باشد اجساد را به بالای قله بفرستند و از آنجا طرف جبهه جنوبی به سمت یاسوج برده شود.

به گزارش ایسکانیوز، داریوش کریمی با اشاره به آغاز چهارمین روز عملیات جست‌وجو اظهار کرد: روز گذشته نیروها توانستند به نقطه سقوط هواپیما صعود کنند، جایی که بسیار صعب‌العبور است.

وی افزود: در حال حاضر 20 نفر از کوهنوردان حرفه‌ای و تیم‌های کوهستان هلال‌احمر در محل حضور دارند و شب گذشته توانستند تعدادی از پیکرها را در کیسه جسد جمع‌آوری و در کمپ نگه‌داری کنند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: صبح امروز هوا ابری و در بخش غربی قله هم شاهد بارش هستیم که عملیات را با دشواری همراه می‌کند.

وی عنوان کرد: با مشورت نیروهای محلی قرار شد هم از جبهه شمالی و هم از طرف جنوب عملیات آغاز شود، امیدواریم اجساد زیر برف را بتوانند خارج کنند.

کریمی با تشریح عملیات بیان کرد: از آنجا که امکان انتقال اجساد به پایین از جبهه شمال امکان‌پذیر نیست، اگر مقدور باشد اجساد را به بالای قله بفرستند و از آنجا طرف جبهه جنوبی به سمت یاسوج برده شود.

وی با بیان این که در کنار تیم هلال‌احمر تکاوران ارتش هم هستند، گفت: اگر آب وهوا اجازه دهد عملیات را به همین منوال انجام می‌دهیم.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم نیروی بیشتری به قله بفرستیم هم نیروهایی که از روز گذشته حاضر هستند را جایگزین کنیم و هم تیم امداد را تقویت کنیم.

901

کد خبر: 909291

وب گردی

وب گردی